این واقعیت که کسب و کار ها تا چه اندازه می توانند از تبلیغات اینترنتی بهره ببرند را همه می دانیم. در واقع این روز ها حضور در فضای آنلاین برای کسب و کار ها به یک کار واجب تبدیل کرده است. اما روش های زیادی برای تبلیغات در فضای آنلاین وجود دارد. اگر بخواهید بهترین روش های تبلیغات اینترنتی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید باید با بهترین روش ها و خصوصیات آن ها آشنا باشید، نقاط قوت و ضعف آن ها را بدانید و از روش های اجرا و هزینه آن ها مطلع باشید.
به همین دلیل در این مطلب از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ dmservice قصد داریم با معرفی 8 روش تبلیغات اینترنتی به سوال “چگونه برای کسب و کار خود تبلیغ اینترنتی کنیم؟” بپردازیم.
8 روش برای تبلیغات اینترنتی کسب و کار ها
روش های زیادی برای تبلیغ کسب و کار ها در اینترنت وجود دارد اما ما در این مطلب 8 تا از بهترین و پر بازده ترین روش ها را بررسی میکنیم.
تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار با گوگل ادز
یکی از بهترین روش های تبلیغات در اینترنت، تبلیغ در گوگل است. گوگل بزرگترین و پربازدیدترین موتور جستجوی جهان است که نیازی به معرفی ندارد. این پلتفرم روش های متعددی را برای تبلیغات ارائه می دهد که محبوب ترین آن ها در ایران، تبلیغات در موتور جستجو است. تبلیغات در گوگل ادز به این صورت است که وقتی کاربر چیزی را مرتبط با کسب و کار شما جستجو می کند، می تواند سایت شما را در میان نتایج ارگانیک مشاهده کند.
با توجه به این که ایران توسط پلتفرم گوگل ادز تحریم است، اجرای کمپین تبلیغاتی با یک سری ترفند ها انجام می شود و باید حتما توسط متخصص انجام شود.
شما می توانید تبلیغات گوگل ادز کسب و کار خود را به تیم دی ام سرویس بسپارید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.
هزینه تبلیغات گوگل ادز بر اساس تعداد کلیک محاسبه می شود و شما فقط برای کاربرانی که روی لینک سایت شما کلیک کرده اند هزینه پرداخت می کنید. با توجه به تحریم بودن ایران، هزینه باید با واحد های پولی دیگری به غیر از ریال پرداخت شود. معمولا لیر و درهم پر طرفدار ترین واحد های پولی برای تبلیغات گوگل ادز در ایران هستند.
تبلیغات اینترنتی کسب و کار با سئو و تولید محتوا
یکی از بهترین و پایدارترین روش ها برای افزایش بازدید از وب سایت، سئو و بازاریابی محتوا است. سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است که باعث می شود رتبه سایت شما در نتایج موتور های جستجو ارتقا پیدا کند و از این طریق بازدید بیشتری بگیرید و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کنید.
تفاوت سئو با روش های دیگر تبلیغات این است که نتایج سئو پایدار هستند در صورتی که بقیه روش ها، نتیجه کوتاه مدت دارند.
تبلیغ اینترنتی کسب و کار در شبکه های اجتماعی
جدیدترین آمار ها در سال 2023 نشان می دهد که تقریبا 59 درصد از جمعیت جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و یک کاربر معمولی در روز به طور میانگین 2 ساعت و 31 دقیقه در شبکه های اجتماعی وقت می گذراند. گرچه آمار ها در ایران ممکن است دقیقا شبیه آمار های جهانی نباشد، اما بی شک از همین الگو پیروی می کند.
به همین دلیل تبلیغات در شبکه های اجتماعی این روز ها بسیار ارزشمند و پر بازده است. شما به دو روش می توانید کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید:
- یک اکانت رسمی برای کسب و کارتان بسازید و با تولید محتوای منظم و سایر روش ها، مخاطب جذب کنید.
- با پرداخت پول تبلیغات خود را در پیج ها و کانال های پربازدید منتشر کنید (مثل تبلیغات در استوری های اینستاگرام یا پست های تلگرام و …)
اینستاگرام و تلگرام بهترین پلتفرم ها برای تبلیغات سوشال مدیا هستند چرا که بیشترین بازدید را از سوی کاربران دارند. هزینه تبلیغات در سوشال مدیا بسته به کانالی که انتخاب می کنید می تواند متفاوت باشد.
رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی یکی از روش های مناسب برای بهبود سئو سایت و تبلیغات است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این روش می توانید مقاله رپورتاژ آگهی چیست را در سایت دی ام سرویس مطالعه کنید.
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی با ایمیل یکی از روش های پربازده تبلیغات اینترنتی کسب و کار ها است. این روش بیشتر برای کسب و کار های بزرگ مناسب است. در این روش شما آدرس ایمیل مشتریان سایت یا افراد علاقمند را جمع آوری می کنید و در فواصل زمانی منظم ایمیلی حاوی اطلاعات مفید یا اخبار جدیدترین جشنواره ها، محصولات و تخفیف های خود را برای آن ها ارسال می کنید.
تبلیغات پوش نوتیفیکیشن
پوش نوتیفیکیشن پیام هایی است که در مرورگر ها ارسال می شوند و قابلیت نمایش در موبایل و دسکتاپ را دارند. در این تبلیغات می توانید از عکس، متن و لینک استفاده کنید. کاربر با کلیک روی پوش نوتیفیکیشن، به صفحه محصول یا خدمات شما هدایت می شود.
تبلیغات بنری
یکی از راه های پرطرفدار برای افزایش آگاهی از برند، تبلیغات بنری است. تبلیغات بنری هم می تواند به صورت مستقیم و هم ناخودآگاه مخاطبین را با کسب و کار و برند شما آشنا کند. حتما شما هم تبلیغات بنری را در سایت های پربازدید و پر طرفدار مشاهده کرده اید و شاید حتی روی آن ها کلیک هم کرده باشید. معمولا هزینه تبلیغات بنری بر اساس تعداد کلیک یا تعداد بازدید محاسبه می شود.
توجه داشته باشید که تبلیغات بنری بیشتر برای کسب و کار های بزرگ و به عنوان یک روش تبلیغاتی مکمل در کنار سایر روش ها مناسب است.
تبلیغات از طریق درج آگهی
یکی از روش های موثر تبلیغات درج آگهی در سایت هایی مثل دیوار، شیپور یا زانکو است. با توجه به بازدید بالایی که این سایت ها دارند، شما می توانید محصول یا خدماتی که ارائه می دهید را در آن ها به عنوان آگهی ثبت کنید.
انتخاب بهترین روش برای تبلیغ اینترنتی کسب و کار
بین این روش ها، کدام از همه بهتر است؟ اگر تا اینجای مقاله را خوانده باشید، احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده است. برای این سوال پاسخ مشخصی وجود ندارد. بهترین روش تبلیغ باید بر اساس اندازه و موضوع هر کسب و کار مشخص شود. همچنین بهتر است تبلیغات اینترنتی از چندین کانال مختلف انجام شود و از روش های مختلف برای جذب مخاطبین مختلف استفاده شود.
برای انتخاب بهترین روش تبلیغات اینترنتی:
- مخاطب خود را مشخص کنید و ببینید چه رفتاری دارد. مثلا اگر تی شرت مردانه با چاپ سفارشی می فروشید، روش تبلیغ شما باید متناسب با مخاطب هدف خودتان باشد که عمدتا مردان جوان هستند. در حالی که جامعه هدف کسب و کاری که محصولات بهداشتی نوزاد می فروشد کاملا متفاوت است.
- هدف خود را از تبلیغات مشخص کنید. اگر می خواهید افراد بیشتری کسب و کار شما را بشناسند باید از روش هایی مثل تبلیغات ویدیویی یا بنری استفاده کنید که آگاهی از برند را افزایش می دهند. اگر هدف شما افزایش مشتری و فروش است، روش هایی مثل تبلیغات گوگل ادز که هدفمند تر هستند برای شما مناسب اند.
- بودجه خود را مشخص کنید. روشی که برای تبلیغ اینترنتی کسب و کار خود انتخاب می کنید باید با بودجه شما تناسب داشته باشد و بتوانید آن را در بلند مدت ادامه دهید.
- آنالیز کنید. برای این که ببینید بازده تبلیغات شما چطور بوده، باید حتما نتایج تبلیغات در کانال های مختلف را از جنبه های متعدد بررسی کنید و ببینید به نسبت هزینه ای که کردید، کدام روش نتیجه بهتری برای شما داشته است.
چگونه کسب و کار خود را در اینترنت تبلیغ کنیم؟
در این مقاله به معرفی 8 تا از بهترین روش های تبلیغات کسب و کار در اینترنت پرداختیم تا به این سوال پاسخ دهیم که “چگونه برای کسب و کار خود تبلیغ اینترنتی کنیم؟” بی شک حوزه تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ گسترده تر از آن است که بتوان آن را در یک مقاله خلاصه کرد. اما این مقاله می تواند راهنمای خوبی برای شروع کار باشد. آیا تا به حال از روش های گفته شده استفاده کرده اید؟ آیا روش دیگری را تجربه کرده اید که در این مقاله به آن پرداخته نشده؟ تجربیات ارزشمندتان را در بخش کامنت ها با ما و مخاطبین سایت دی ام سرویس به اشتراک بگذارید.