DMSERVICE

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
wordpressorprogramming

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی

اگر قصد طراحی سایت دارید، باید یکی از روش‌های مربوط به آن را انتخاب کنید. استفاده از وردپرس، کدنویسی یا استفاده از سایت‌سازها، روش‌های مختلف طراحی سایت هستند. هرکدام از این روش‌ها ویژگی، هزینه، مزایا و معایب مربوط به خود را دارد. در این مقاله از دی ام سرویس قصد داریم تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی را بررسی کنیم.

طراحی سایت وردپرس با کدنویسی چه تفاوتی دارد؟

اگر قصد طراحی سایت با کدنویسی را داشته باشید، باید به دانش کدنویسی هم مسلط باشید؛ در غیر این صورت برای انجام این کار نیاز به یک توسعه‌دهنده سایت دارید که بدون شک استخدام آن هزینه بالایی برایتان خواهد داشت. علاوه بر این، مدت زمان طراحی سایت با کدنویسی هم بسیار بیشتر از وردپرس است و برای افرادی که این دانش را ندارند، گزینه مناسبی نخواهد بود. البته توجه داشته باشید که ظاهر و رابط‌کاربری سایتی که با کدنویسی طراحی شده باشد، بهتر و جذاب‌تر از سایت‌های وردپرسی است.

از طرفی دیگر، اگر نمی‌خواهید برای طراحی سایت هزینه‌ زیادی بپردازید، بهترین کار استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا است؛ با اختلاف، بهترین و محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان، وردپرس است که بسیاری از سایت‌ها توسط آن طراحی شده‌اند.

بعد از شناخته‌شدن و افزایش محبوبیت سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، بازار کار طراحی سایت با کدنویسی هم با افت شدیدی مواجه شد؛ به نوعی که طراحان سایت‌های وردپرسی، پروژه‌های بسیار بیشتری نسبت به طراحان سایت با کدنویسی دریافت می‌کنند.

مزایا و معایب طراحی سایت وردپرس

مزایای طراحی سایت با وردپرس بیشتر از مزایای طراحی سایت با کدنویسی است. طراحی سایت با وردپرس کاملا رایگان است و نیاز به دانش خاصی ندارد؛ شما با شرکت در یک دوره آموزشی کوتاه، به راحتی می‌توانید سایت‌های دلخواه خود را با وردپرس طراحی کنید. از طرفی دیگر، برای کسب درآمد هم طراحی سایت با وردپرس در شرایط بهتری قرار دارد و می‌توانید پروژه‌های زیادی را دریافت کنید.

از معایب طراحی سایت وردپرس هم می‌توان به امنیت کمتر آن نسبت به سایت‌های کدنویسی شده اشاره کرد. البته برای افزایش امنیت سایت‌های وردپرسی هم روش‌های مختلفی وجود دارد. برای طراحی صفحات و ظاهر سایت، دسترسی کمتری نسبت به روش کدنویسی خواهید داشت.

سرعت سایت‌های طراحی شده با وردپرس نسبتا پایین‌تر از سایت‌های کدنویسی شده است. اما توجه داشته باشید که می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف و ابزارهایی مانند Wp Rocket سرعت سایت وردپرسی خود را افزایش دهید.

مزایا و معایب طراحی سایت کدنویسی

برای طراحی سایت با کدنویسی باید زمان زیادی در اختیار داشته باشید. اگر دانش و از همه مهم‌‎تر، تجربه کافی برای کدنویسی نداشته باشید، به هیچ عنوان در این راه موفق نخواهید بود. توجه داشته باشید که آموزش‌های طراحی سایت کدنویسی بسیار پیچیده و سخت هستند. بازار کار طراحی سایت با کدنویسی هم بعد از ورود سیستم‌های مدیریت محتوا با افت زیادی رو به رو شده‌است.

در مقایسه با سایت‌های وردپرسی، سایت‌هایی که کدنویسی شده‌ هستند سرعت بالاتری دارند. سرعت لود صفحات سایت یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در سئو است. اگر سایت‌ وردپرسی دارید، به هیچ عنوان نگران سرعت آن نباشید چرا که روش‌های مختلفی برای افزایش سرعت آن وجود دارد.

از مزایای طراحی سایت با کدنویسی هم می‌توان به امنیت بالا و البته دستِ کاملا باز برای طراحی صفحات و ظاهر سایت اشاره کرد. اگر دانش کدنویسی داشته باشید، طراحی سایت با کدنویسی هم برایتان کاملا رایگان خواهد بود. (در غیر این صورت نیاز به استخدام توسعه‌دهنده سایت دارید و باید هزینه بالایی بپردازید)

طراحی سایت وردپرس بهتر است یا کدنویسی؟

برای پاسخ به این سوال، باید شرایط خود را بسنجید. شرایطی مانند تسلط بر کدنویسی، داشتن ابزار موردنیاز و از همه مهم‌تر زمان، می‌تواند پاسخ این سوال را مشخص کند. به طور کلی، طراحی سایت وردپرس می‌تواند گزینه به مراتب بهتری نسبت به کدنویسی باشد چرا که هم در هزینه و هم در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

اگر مشکلی برای سایت‌های وردپرسی به وجود بیاید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف می‌شود. اما در صورت به وجود آمدن مشکل برای سایت‌های کدنویسی شده، باید زمان زیادی را برای بررسی، پیدا کردن مشکل و رفع آن بگذارید که منطقی و عقلانی نیست.

 

ممکن است بعد از مدتی، قصد داشته باشید بخش کوچکی از سایت خود را تغییر دهید؛ در این شرایط، بدون شک تغییر دادن بخش کوچکی از سایت وردپرسی بسیار راحت‌تر از سایت‌ کدنویسی شده است. برای تغییر دادن کوچک‌ترین قسمت‌های سایت‌ کدنویسی شده، نیازمند نوشتن کد جدید هستید. این در حالی است که تغییر دادن قسمت‌های مختلف سایت‌ وردپرسی تنها با اعمال چند گزینه امکان‌پذیر خواهد بود.

آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

همانطور که گفته شد، تنها با شرکت در یک دوره نسبتا کوتاه، می‌توانید به راحتی طراحی سایت بدون کدنویسی و با استفاده از وردپرس را یاد بگیرید. دوره «آموزش طراحی سایت با وردپرس بدون کدنویسی» دی ام سرویس یکی از بهترین دوره‌های آموزش طراحی سایت است که می‌توانید در آن شرکت کنید.

این دوره آموزشی به صورت حضوری برگزار می‌شود و افرادی که شرایط حضور در کلاس‌ها را ندارند، می‌توانند به صورت آنلاین یا دریافت ویدیوهای مربوط به دوره، در این کلاس‌ها شرکت کنند. یکی از نکات جالب توجه این دوره، پشتیبانی کامل از هنرجویان است؛ این پشتیبانی هنرجویان را به سمت بازار کار سوق می‌دهد و تا زمانی که وارد بازار کار نشوند، همراهشان خواهد بود.

بعد از اتمام دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس بدون کدنویسی، می‌توانید به راحتی انواع مختلف سایت‌های وردپرسی را طراحی کنید. از طرفی دیگر، بازار کار بسیار خوب طراحی سایت با وردپرس باعث می‌شود تا درآمد چشم‌گیری داشته باشید و با شرکت‌های مختلف همکاری کنید.

جدیدترین مقالات
5 1 رای
امتیازدهی به مطلب
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها