جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه برای مطب تبلیغ کنیم

عناوین مطلب

این روز ها با گسترش کسب و کار های اینترنتی، پزشکان هم وارد عرصه تبلیغات آنلاین شده اند تا از این پتانسیل فوق العاده برای جذب بیمار و توسعه حوزه کاری خود سود ببرند. با توجه به رقابت بالایی که در پزشکی وجود دارد، حضور در فضای آنلاین یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی و تبلیغات برای مطب پزشکان و ساختمان پزشکان است.

اگر شما هم به دنبال پاسخ به سوال ” چگونه برای مطب تبلیغ کنیم ” هستید حتما تا پایان این مطلب همراه من باشید

در این مطلب قصد داریم با تمرکز بر روش های دیجیتال مارکتینگ به این سوال پاسخ دهیم که چگونه برای مطب پزشکی تبلیغ کنیم؟ اگر می خواهید با بهترین روش های جذب بیمار از تبلیغات آنلاین آشنا شوید، تا پایان این مطلبب همراه ما باشید.

  • چگونه برای مطب تبلیغ کنیم؟
  • تبلیغات برای مطب ؛ آنلاین یا آفلاین؟
  • استراتژی بازاریابی برای مطب پزشکان
  • 5 راهکار برای تبلیغات مطب و جذب بیمار
  • طراحی سایت برای مطب
  • سئو جذب بیمار از کاربران گوگل
  • سئو محلی برای جذب بیمار
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای مطب
  • دیجیتال مارکتینگ برای مطب
  • جمع بندی؛ چگونه برای جذب بیمار اینترنتی تبلیغ کنیم؟

تبلیغات برای وکالت؛ آنلاین یا آفلاین؟

روش های زیادی برای تبلیغ برای مطب پزشکان وجود دارد که به طور کلی می توان آن ها را به دو دسته :

  1. آنلاین
  2. آفلاین

تقسیم کرد. روش های آفلاین مثل پخش کارت ویزیت و تراکت یا نصب بنر تبلیغاتی با وجودی که روش های خوبی هستند اما به نسبت هزینه، بازدهی چندانی ندارند و علاوه بر این، شما را تنها به افرادی که در یک محدوده جغرافیایی کوچک هستند می شناسانند.

از طرفی روش های آنلاین مثل تبلیغات در شبکه های اجتماعی، برند سازی شخصی و راه اندازی وب سایت، هیچ محدودیتی ندارد و به شما این امکان را می دهند تا بدون محدودیت مکانی و زمانی، بیمار جذب کنید.

با توجه به این که روش های آفلاین قدیمی تر هستند و بازدهی کمتری دارند، در پاسخ به این سوال که چگونه برای مطب پزشکی تبلیغ کنیم تا بتوانیم بیمار جذب کنیم، قصد داریم در این مطلب شما را بیشتر با روش های آنلاین آشنا کنیم. آن هم نه هر روشی بلکه پر بازده ترین متد های تبلیغاتی برای وکالت.

استراتژی بازاریابی برای مطب های پزشکی

پیش از این که سراغ روش ها برویم ابتدا نگاهی به استراتژی کلی بازاریابی برای جذب بیمار برای مطب بیندازیم و ببینیم که در طراحی پلن های تبلیغاتی برای پزشکان، چه چیزهایی را باید در نظر داشته باشیم. چه خودتان دکتر هستید چه قصد دارید به عنوان مدیر تبلیغات برای یک مطب پزشکی فعالیت کنید، داشتن یک استراتژی تبلیغاتی می تواند مسیر پیش روی شما را روشن کند.

استراتژی بازاریابی خود را بر اساس موارد زیر تنظیم کنید:

1- اهداف تبلیغاتی

اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تبلیغاتی خود را مشخص کنید. آیا می خواهید تعداد بیمار مراجع را افزایش دهید؟ اگر اینطور است تا چه تاریخی و چه درصدی؟ آیا قصد برند سازی دارید و می خواهید بیشتر شناخته شوید؟ آیا قصد افزایش دنبال کننده در شبکه های اجتماعی را دارید؟ اهداف را به صورت دقیق و روشن مشخص کنید.

2- مخاطب هدف را مشخص کنی

یکی از مهم ترین پایه های تبلیغات موثر، درک و تعریف درست مخاطب هدف است. تبلیغات باید بر اساس مشخصات، عادات خرید و مشکلات و دغدغه های خاص مخاطب هدف تعریف شود.

3- بازار را تحلیل کنید

منظور از بازار در اینجا افراد، کسب و کار ها و سازمان هایی هستند که می توانید به عنوان مشتری بالقوه به آن ها نگاه کنید. ببینید بر اساس حوزه کاری، محل دفتر و بازار هدف، چه فرصت هایی پیش روی شما وجود دارد.

4- رقبا را بررسی کنید

برای موفقیت باید رقبای خود را به خوبی بشناسید و سعی کنید در مقایسه با آن ها، بهتر ظاهر شوید. ببینید اوضاع کاری رقبا چگونه است؟ چه ویژگی هایی دارند؟ نقاط قوت و ضعفشان را بشناسید و ببینید برای تمایز از دیگران روی چه ویژگی هایی تاکید دارند.

5- خدماتی که ارائه می دهید را مشخص کنید

خدماتی که ارائه می دهید و حوزه های کاری خود را مشخص کنید و ببینید این خدمات بیشتر مناسب کدام دسته از بیماران هستند. مشخص کنید که خدمات شما چه ارزشی برای موکلین خلق می کند.

6- بودجه خود را مشخص کنید

چقدر حاضرید بودجه برای تبلیغات مطب اختصاص دهید؟ برای هر کانال تبلیغاتی بودجه تعیین کنید و اولویت بندی داشته باشید.

5 راهکار برای تبلیغات مطب برای جذب بیمار

حالا که با استراتژی کلی تبلیغات برای مطب های پزشکان آشنا شدیم، نوبت به راهکار ها می رسد. روش هایی که در ادامه به آن ها می پردازیم، بهترین روش های تبلیغات برای جذب بیمار هستند. برخی از این روش ها در کوتاه مدت و برخی در بلند مدت به ثمر می رسند. بهتر است از ترکیبی از روش های تبلیغاتی استفاده کنید و همه تمرکز خود را روی یک روش خاص قرار ندهید. البته این به بودجه و امکانات شما نیز بستگی دارد.

1. طراحی سایت

اولین و مهم ترین قدم برای شروع تبلیغات مطب های پزشکان در فضای آنلاین، طراحی وبسایت است. داشتن یک سایت جذاب و کارآمد می تواند به برند سازی و شناخته شدن شما کمک بزرگی کند. حتی اگر کسی اسم شما را جایی بشنود، احتمال این که در گوگل نیز سرچ کند تا با شما بیشتر آشنا شود زیاد است. چه بهتر که جستجو در گوگل او را به وب سایت کاری شما برساند.

طراحی یک سایت پزشکی خوب باید علاوه بر ظاهری جذاب، کارآمد باشد و سرعت بالایی داشته باشد. ساختار مناسبی داشته باشد و حس اعتماد را به مخاطب القا کند.

2. سئو؛ جذب بیمار از نتایج گوگل

همانطور که اشاره کردیم زمانی که شما سایت داشته باشید ممکن است برخی افراد که از قبل با شما آشنایی دارند یا از طرق مختلف نام شما را می شنوند، به سایت شما مراجعه کنند و اطلاعات بیشتری کسب کنند.

اما آن دسته از افرادی که از قبل نام شما را نمی دانند چه؟ اینجاست که نقش خدمات سئو سایت برای موتور های جستجو یا سئو پر رنگ می شود.

سئو به مجموعه فرایند ها و روش هایی گفته می شود که سایت شما و محتوای داخل آن را برای الگوریتم های موتور جستجو (گوگل و …) بهینه می کند. به این طریق نه تنها موتور های جستجو سایت شما را می شناسند بلکه هر زمان کاربری در اینترنت موضوعات مرتبط با شما را جستجو کند، سایت شما را در میان نتایج به اون نشان می دهند.

3. لوکال سئو یا سئو محلی

لوکال سئو زیر مجموعه ای از سئو است. لوکال سئو مبتنی بر محدوده جغرافیایی است و افرادی که در یک محدوده جغرافیایی خاصی کسب و کار شما را سرچ می کنند را هدف قرار می دهد. اگر یک مطب پزشکی یا ساختمان پزشکان کوچک هستید یا خدمات آنلاین ارائه نمی دهید، لوکال سئو انتخاب بسیار خوبی است.

4. تبلیغات در گوگل

همانطور که تا اینجا دیدیم، یکی از بهترین و پر بازده ترین کانال های بازاریابی و تبلیغات، بزرگترین موتور جستجوی جهان یعنی گوگل است. در سئو شما نتایج ارگانیک کسب می کنید، یعنی بدون پرداخت پول اضافی، سایت شما در میان هزاران سایت دیگر توسط الگوریتم های گوگل رتبه بندی می شود. اما یک روش دیگر هم برای رتبه گرفتن در صفحه نتایج سرچ وجود دارد: تبلیغات

تبلیغات گوگل ادز یکی از بهترین روش های تبلیغات آنلاین است که در آن شما مثل سایت های دیگر در نتایج جستجوی کاربر نمایش می گیرید و از این طریق بازدید سایت شما افزایش می یابد. در این روش باید هزینه ای را به ازای هر کلیک پرداخت کنید.

معمولا کسب و کار هایی که سایت دارند از ترکیب سئو و گوگل ادز بهترین نتیجه را می گیرند.

3. تولید محتوا

افراد همیشه در گوگل کلماتی همچون بهترین پزشک یا بهترین مطب پزشکی یا بهترین پزشک در زمینه … را جستجو نمی کنند بلکه بیشتر اوقات مشکل یا سوال خود را مطرح می کنند. تولید محتوای تخصصی در حوزه یکی از بهترین روش ها برای کسب اعتبار در حوزه کسب و کار و جلب اعتماد مشتریان بالقوه است. شما می توانید بر اساس سوالات و دغدغه های رایج بیماران، محتواهای مفید و پر باری را در قالب متن یا ویدیو یا پادکست تولید کرده و در بلاگ شخصی یا سایت خود (یا حتی شبکه های اجتماعی) منتشر کنید.

همین محتوایی که در حال خواندن آن هستید با هدف پاسخ به این سوال که چگونه برای مطب تبلیغ کنیم نوشته شده است. گرچه ما خدماتی همچون طراحی سایت، سئو، تبلیغات گوگل ادز و تولید محتوای تخصصی را هم ارائه می دهیم.

5. تبلیغات در شبکه های اجتماعی

به هیچ وجه نباید قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم گرفت. با وجودی که گوگل بزرگ ترین و قوی ترین موتور جستجوی جهان است و ما تقریبا هر چیزی را ابتدا در گوگل سرچ می کنیم، اما روزانه زمان زیادی را هم در شبکه های اجتماعی صرف می کنیم.

شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام پتانسیل تبلیغاتی بسیار بالایی دارند و می توانند کانال های پر بازدهی برای تبلیغات برای مطب پزشکان باشند. تبلیغات در شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند که دیده شوید، شناخته شوید و بیمار جذب کنید!

تبلیغات سوشال مدیا برای مطب پزشکی را می توانید به سه شیوه انجام دهید:

  1. روی صفحه شخصی یا برند شخصی خودتان کار کنید
  2. با پرداخت پول تبلیغات خود را در صفحه های پر بازدید دیگر منتشر کنید
  3. ترکیبی از هر دو (بهترین روش)

تبلیغ مطب در اینستاگرام

پزشکان حرفه‌ای و متخصص همواره به دنبال راه‌های جدید برای جذب مشتریان و افزایش آگاهی برند شخصی خود در بازار هستند. اینستاگرام به عنوان یکی از پلتفرم‌های محبوب اجتماعی، فرصتی مناسب برای تبلیغ مطب های پزشکان است. با استفاده از استراتژی تبلیغاتی درست در اینستاگرام و تولید محتوا حرفه ای و مداوم، پزشکان می‌توانند خدمات حقوقی خود را به طور موثر به مخاطبان خود معرفی کنند.

دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان و مطب های پزشکی

تبلیغات برای پزشکی به این 5 روش محدود نمی شود. در واقع عرصه بازاریابی آنلاین و تبلیغات اینترنتی آنقدر گسترده است که نمی شود آن را در یک مقاله خلاصه کرد. با این وجود 5 روشی که به آن ها پرداختیم روش های بنیادی و اصلی تبلیغات در اینترنت هستند. علاوه بر این ها، می توانید از روش های دیگر به عنوان مکمل استفاده کنید:

  1. برندینگ مطب پزشک
  2. ایمیل مارکتینگ
  3. ارسال اس ام اس انبوه
  4. اینفلوئنسر مارکتینگ
  5. برگزاری وبینار های کاربردی و جذاب
  6. انتشار محتوای ویدیویی آموزنده در آپارات یا سایر سرویس های اشتراک ویدیو
  7. برگزاری لایو با افراد شناخته شده
  8. ثبت آگهی در سایت هایی مثل دیوار، شیپور
  9. ثبت اطلاعات در سایت های اختصاصی معرفی و تبلیغ پزشکی
  10. استفاده از بنر های تبلیغاتی

جمع بندی؛ چگونه برای جذب مطب پزشک تبلیغ کنیم؟

بازار پزشکی یکی از پر رقابت ترین بازار ها است که در سال های اخیر حضور پررنگی در فضای آنلاین پیدا کرده است. از برند سازی شخصی پزشکان تا ارائه خدمات آنلاین و انتشار مقالات آموزنده در حوزه های مختلف پزشکی، کلینیک و مطب های پزشکان حضور فعالی در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی دارند.

امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که عدم ورود به فضای آنلاین یک ضرر بزرگ برای هر کسب و کاری است. در این مقاله به روش های مختلف تبلیغات و بازاریابی برای مطب و جذب بیمار پرداختیم. آیا شما تجربه ای در این حوزه دارید؟ خوشحال می شویم نظرات و تجربیات شما را در بخش کامنت ها مطالعه کنیم.

همچنین برای دریافت مشاوره رایگان در حوزه طراحی سایت، سئو و دیجیتال مارکتینگ می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید یا از طریق چت آنلاین با ما در ارتباط باشید.

تماس با مشاوران ما