DMSERVICE

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قبل از طراحی سایت چه باید کرد؟ : نکات مهم قبل از سفارش طراحی سایت

قبل از طراحی سایت چه باید کرد؟ : نکات مهم قبل از سفارش طراحی سایت

طراحی و راه اندازی یک وب سایت جدید می تواند هم هیجان انگیز و هم سردرگم کننده باشد. به خصوص اگر این اولین باری باشد که می خواهید سفارش طراحی سایت بدهید. در این مطلب از سایت شرکت طراحی سایت و سئو dmservice قصد داریم به نکات مهم قبل از طراحی سایت بپردازیم. پس اگر می خواهید بدانید قبل از طراحی سایت چه باید کرد با ما همراه باشید.

کار هایی که باید قبل از سفارش طراحی سایت انجام دهیم:

اگر می خواهید پروژه طراحی سایت خود را به یک متخصص واگذار کنید، باید چیزی که می خواهید را به دقت به او منتقل کنید. به زبان ساده هم شما بدانید چه می خواهید هم مجری پروژه. در ادامه به مهم ترین نکات قبل از طراحی سایت می پردازیم:

1. هدف خود را مشخص کنید

قبل از هر چیز باید هدفی که از طراحی سایت دارید را مشخص کنید. هدف شما همه جنبه های طراحی سایت را تحت تاثیر قرار می دهد. پس اگر هنوز هدفگذاری نکرده اید، زودتر دست به کار شوید. یک کاغذ و قلم بردارید و اهداف خود را به صورت واضح و شفاف بنویسید.

2. مشخص کنید که مخاطب هدف شما چه افرادی هستند

در نهایت در تمام مراحل طراحی سایت و حتی سئو، تولید محتوا، تبلیغات و … هدف ما این است که توجه و اعتماد مخاطبین را جلب کنیم. بنابراین شناخت مخاطب یکی از مهم ترین و بنیادی ترین مراحلی است که باید به دقت به آن پرداخته شود. مشخص کنید که مخاطب اصلی کسب و کار شما چه افرادی هستند؟ می توانید بازه سنی، جنسیت، علایق و حتی دغدغه های آن ها را نیز مشخص کنید.

3. رقیب های خود را بشناسید

ساده ترین راه برای این که ببینید قرار است سایت شما با چه سایت های دیگری رقابت کند، یک جستجوی ساده در گوگل است. حوزه کسب و کار خود را سرچ کنید و ببینید چه سایت هایی در این حوزه رتبه های اصلی را دارند. به دقت طراحی سایت، لوگو، شعار، و امکانات این سایت ها را بررسی کنید.

4. چه چیزی شما را در مقابل رقبا ارزشمند می کند؟

حالا که تا حدودی با رقبا و فضای رقابتی کسب و کارتان آشنا شدید، مشخص کنید که شما می خواهید چه ارزش هایی را به مشتری ارائه دهید؟ چرا مشتری باید شما را انتخاب کند؟ ویژگی متمایز کننده شما چیست؟ برای مثال می توانید قیمت پایین تری ارائه کنید، اپلیکیشن طراحی کنید، خدمات رایگان ارائه دهید، ارسال رایگان داشته باشید و … .

5. چه نوع سایتی مناسب شما است؟

بر اساس اهداف و نیاز هایی که از قبل مشخص کردید، به راحتی می توانید نوع سایت مورد نظرتان را مشخص کنید. چند نمونه از پرکاربردترین انواع وب سایت عبارتند از:

  • وب سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی
  • سایت marketplace
  • وب سایت شرکتی
  • وب سایت شخصی
  • وب سایت آموزشگاهی/آموزشی
  • سایت اشتراک گذاری ویدیو
  • سایت موزیک
  • سایت ثبت آگهی
  • سایت خبری
  • و … .

6. روش طراحی سایت را انتخاب کنید

ابزار های زیادی برای طراحی سایت وجود دارند که باید از بین آن ها انتخاب کنید. به طور کلی سه روش برای طراحی سایت وجود دارد. 1. کد نویسی 2. سیستم های مدیریت محتوا و 3. سایت ساز ها.

می توانید با مطالعه مقاله بهترین روش طراحی سایت در سایت دی ام سرویس، بر اساس نیاز و بودجه ای که دارید، بهترین روش را انتخاب کنید.

7. بودجه طراحی سایت را تعیین کنید

هزینه طراحی سایت بسته به نوع سایت و خدماتی که انتخاب می کنید می تواند متفاوت باشد. برای مثال طراحی سایت با کد نویسی هزینه بسیار بالایی دارد اما برای همه کسب و کار ها ضروری نیست. در حقیقت ما تنها به کسب و کار های بزرگ و پر درآمد که قبلا تجربه کسب و کار اینترنتی را داشته اند پیشنهاد می کنیم برای طراحی سایت با کد نویسی هزینه کنند.

در مقابل شما می توانید با هزینه بسیار کمتر انواع وب سایت را از طریق سفارش طراحی سایت با وردپرس راه اندازی کنید. سایت هایی که با وردپرس طراحی می شوند همه امکانات لازم را دارند و می توانید بدون هیچ مشکلی به راحتی از آن ها کسب درآمد کنید و به اهداف خود برسید.

8. مشاوره سئو بگیرید

جز موارد بسیار نادر، همه وب سایت ها نیاز به سئو دارند. سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و با این هدف انجام می شود که سایت شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی بگیرد و توسط کاربران دیده شود. بدون سئو اگر وب سایت شما بهترین دیزاین را هم داشته باشد، هرگز دیده نمی شود و جایی بین میلیون ها وب سایت دیگر گم می شود.

برای این که سئوی سایت شما به صورت اصولی و درست انجام شود، از همان ابتدا یعنی قبل از طراحی سایت باید با متخصص سئو مشورت کنید. برای این کار نیازی به استخدام تمام وقت یک سئو کار نیست بلکه می توانید از متخصصین سئو با تجربه وقت مشاوره بگیرید. اگر دوست داشتید می توانید از خدمات مشاوره سئوی دی ام سرویس هم استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید. 

در جلسه مشاوره سئو حتما مواردی که در بالا ذکر کردیم را آماده داشته باشید و با متخصص سئو در میان بگذارید.

9. انتخاب تیم طراحی وب سایت

حالا که تصویر روشن و واضحی از وب سایت مورد نظرتان دارید نوبت به انتخاب مجری پروژه می رسد. بسته به نوع کسب و کار و شرایطی که دارید می توانید از شیوه های زیر استفاده کنید:

  1. یک طراح سایت استخدام کنید.
  2. کار طراحی سایت را به صورت پروژه ای به یک فریلنسر با تجربه واگذار کنید.
  3. از آژانس های دیجیتال مارکتینگ خدمات بگیرید.

پیشنهاد می کنیم در انتخاب تیم طراحی سایت به دو نکته توجه ویژه داشته باشید: اولا حتما تحت نظارت سئو کار تیم انتخاب کنید یا اگر خود متخصص سئو خدمات طراحی سایت را ارائه می دهد، پروژه را به او بسپارید. چرا که طراحی سایت شما باید مطابق با پلن سئویی انجام شود تا بهترین نتیجه را بگیرید و مجبور نباشید مجددا هزینه کنید.

دوما، حتما رزومه طراح سایت را به خوبی بررسی کنید، نمونه کار های قبلی او را بررسی کنید و اگر مقدور بود، درباره نظر کارفرمایان قبلی و رضایت آن ها تحقیق کنید.

بعد از طراحی سایت چه کار کنیم؟

در این مقاله به مهم ترین نکاتی که قبل از طراحی سایت باید در نظر داشته باشید پرداختیم و سعی کردیم مسیر شروع طراحی و راه اندازی سایت را برای شما تا حدودی روشن کنیم. اما کار اصلی شما بعد از طراحی سایت شروع می شود. مرحله بعد از طراحی سایت در موفقیت وب سایت جدید شما بسیار مهم و تاثیرگذار است.

زمانی که پروژه طراحی سایت تمام می شود شما یک وب سایت جدید دارید اما این سایت محتوای زیادی ندارد و کسی هم آن را نمی شناسد. برای این که کار ها روی روال بیفتد و کاربران بتوانند شما را پیدا کنند می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

1. سئو

مهم ترین عامل موفقیت کسب و کار های اینترنتی سئوی درست و اصولی است. پیشنهاد می کنیم کار خود را با یک تیم سئوی قوی شروع کنید.

2. تولید محتوا

تولید محتوا یکی از زیر شاخه های بسیار مهم و حیاتی سئو است. وب سایت شما باید محتوای متنی و بصری مناسبی داشته باشد. بسته به نوع قرارداد ممکن است تیم سئو کار تولید محتوای سایت شما را انجام دهند. در غیر این صورت باید به فکر یک پلن محتوایی اصولی و تولید محتوای سئویی باشید. درباره اصول تولید محتوا برای سایت می توانید در مقاله چگونه محتوای سئو شده بنویسیم؟ اطلاعات مفیدی کسب کنید.

3. تبلیغات

با سئو و تولید محتوای اصولی و قوی به مرور سایت شما در نتایج گوگل رتبه می گیرد و کاربران از طریق سرچ گوگل وارد سایت شما می شوند. اما نباید از اهمیت تبلیغات غافل شویم. علاوه بر این که تبلیغات به شما کمک می کند کاربران بیشتری را وارد سایت کنید، مثل سئو زمان بر نیست و زود بازده تر است. بنابراین تا زمانی که سئو اثرات خود را نشان دهد، می توانید از طریق تبلیغات نتیجه خوبی بگیرید.

گوگل ادز

روش های زیادی برای تبلیغات سایت وجود دارد که بهترین آن ها تبلیغات کلیکی گوگل ادز است. با گوگل ادز سایت شما بدون نیاز به سئو در نتایج جستجوی گوگل به کاربران نمایش داده می شود. این روش تبلیغاتی بسیار هدفمند است و تنها برای کاربرانی نمایش داده می شود که عبارت های مربوط به سایت ها را سرچ کرده اند. برای مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی فروش لباس بچه داشته باشید، فقط کاربرانی که کلمات مرتبط با خرید لباس بچه را سرچ کرده اند تبلیغ شما را می بینند و احتمال زیادی وجود دارد که واقعا از شما خرید کنند.

همچنین هزینه تبلیغات گوگل بر اساس کلیک محاسبه می شود و اگر کسی روی سایت شما کلیک نکند، هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی شود.

نکات مهم قبل از طراحی سایت

در این مقاله با بررسی مهم ترین نکات قبل از طراحی سایت سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که قبل از طراحی سایت چه باید کرد. همچنین نگاه کوتاهی به مسیر پیش روی شما بعد از طراحی سایت انداختیم. امیدواریم مطالعه این مقاله به روشن تر شدن مسیر پر پیچ و خم شروع کسب و کار اینترنتی شما کمک کرده باشد.

ما در دی ام سرویس کلیه خدمات مربوط به طراحی سایت، سئو و دیجیتال مارکتینگ را خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم و این مقاله را با توجه به تجربیاتی که در این سال ها کسب کردیم نوشته ایم. در صورت تمایل می توانید از خدمات ما استفاده کنید یا برای شروع کار از ما مشاوره رایگان بگیرید.

جدیدترین مقالات
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها