DMSERVICE

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برای طراحی سایت چه زبان‌هایی باید بلد باشیم ؟

برای طراحی سایت چه زبان‌هایی باید بلد باشیم ؟

طراحی سایت به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد در عصر حاضر محسوب می‌شود. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال یادگیری اصولی طراحی سایت هستند.

با اینکه امکان ساخت انواع سایت با وردپرس و بدون نیاز به کدنویسی وجود دارد اما همواره این سوال مهم مطرح خواهد شد که از میان زبان‌های برنامه‌نویسی یادگیری کدام یک برای طراحی سایت مفید است؟

اگر دوست دارید پاسخ این سوال را بدانید مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

مهم‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی سایت

زبان‌های برنامه‌نویسی بسیاری وجود دارد که یادگیری هر کدام می‌تواند برای طراحی سایت مفید باشد. در ادامه به معرفی این زبان‌ها خواهیم پرداخت و مزایا و معایب هر یک از این زبان‌ها را بررسی خواهیم کرد.

زبان‌های برنامه نویسی Frontend

منظور از زبان‌های برنامه‌ نویسی Frontend، زبان‌هایی است که برای توسعه بخش ظاهری وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث می‌شود تا یک وب سایت ظاهری زیباتر و قوی‌تر داشته باشد. از مهم‌ترین زبان‌های برنامه نویسی Frontend می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زبان HTML (HyperText Markup (Language

زبان HTML جزء زبان‌های برنامه نویسی نیست اما به دلیل اهمیت بالایی که در ساختاربندی وب سایت‌ها دارد، باید به آن توجه داشته باشید.

این زبان یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین زبان‌ها برای طراحی سایت است که به راحتی و در یک بازه زمانی کوتاه می‌توانید بیاموزید.

با آموختن این زبان شما امکان ساخت اسکلت اصلی وب سایت‌های مختلف را خواهید داشت. این زبان سبک وزن با تمامی مرورگرها سازگاری دارد و به سرعت بارگیری می‌شود. مهم‌ترین نقطه ضعف این زبان، امنیت پایین آن است.

زبان (CSS (Cascading Style Sheets

برای طراحی سایت چه زبان‌هایی باید بلد باشیم ؟

زبان CSS یکی دیگر از زبان‌های مهم طراحی سایت است که با اینکه جزء زبان‌های برنامه‌ نویسی محسوب نمی‌شود اما به دلیل کاربرد بالایی که دارد لازم است تا در لیست زبان‌های برنامه نویسی برای طراحی سایت از آن یاد شود.

صفحات اسکلت‌بندی شده با HTML به وسیله CSS تنظیم خواهد شد. در واقع می‌توان گفت وب سایت شما بدون استفاده از این زبان یک وب سایت بسیار ساده با صفحات سفید و بی‌روح خواهد بود.

استفاده از این سایت باعث افزایش سرعت و صرفه‌جویی در زمان خواهد شد اما امنیت پایینی دارد و ممکن است استایل صفحه را بهم بریزد.

زبان JavaScript

زبان JavaScript یکی از زبان‌های سبک و آسان برنامه نویسی وب سایت است که از کاربردهای بسیاری برخوردار است و می‌توان از آن برای طراحی و ساخت انواع سایت و اپلیکیشن استفاده کرد. این زبان محبوب برای بهینه سازی وب سایت و صفحات مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمک می‌کند تا وب سایت شما تعاملی‌تر و زیباتر شود. از مهم‌ترین مزایای این زبان می‌توان به یادگیری آسان و امکان ادغام با سایر زبان‌ها اشاره کرد.

گفتنی است که استفاده از این کد در برخی مواقع می‌تواند امنیت وب سایت شما را کاهش دهد. خطایابی این زبان برنامه نویسی بسیار پایین است و همین ویژگی ممکن است شما را با چالش‌های بسیاری روبه‌رو کند‌.

زبان TypeScript

زبان TypeScript یکی از جدیدترین زبان‌های برنامه نویسی مخصوص طراحی سایت است که شباهت بسیاری به جاوا اسکریپت دارد. این زبان فرایند مدیریت کدهای برنامه نویسی را بسیار آسان خواهد کرد و به دلیل برخورداری از ابزارهای خطایابی سرعت عمل شما را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

برای اینکه بتوانید از این زبان استفاده کنید نیاز است تا تسلط کافی به زبان جاوا اسکریپت داشته باشید و کدها را ابتدا به جاوا اسکریپت تبدیل کنید. از دیگر معایب این زبان می‌توان گفت به کامپایل نیاز دارد.

زبان‌های برنامه نویسی back end

منظور از زبان‌های برنامه‌ نویسی بک اند زبان‌هایی است که جهت پردازش درخواست کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است که این زبان‌ها نقش مهمی در مدیریت و پاسخ گویی وب سایت‌ها دارند.

در ادامه به معرفی مهم‌ترین زبان‌های برنامه نویسی بک اند خواهیم پرداخت:

زبان Python

پایتون یکی از پیشرفته‌ترین زبان‌های برنامه‌ نویسی مخصوص طراحی سایت است که هم علاقه‌مندان بسیاری در میان افراد مبتدی و باتجربه به خود اختصاص داده است.

شما می‌توانید با استفاده از این زبان برنامه نویسی پروژه‌های بسیاری را پیاده سازی کنید اما نیاز به حافظه زیادی خواهید داشت. این زبان برنامه نویسی همچنین امکان ویرایش پروژه‌ها را به راحتی به شما می‌دهد، با سایر زبان‌های برنامه نویسی به راحتی قابل اجرا است و کدهای خوانایی دارد. مقیاس‌پذیری بالا و ساده کردن پروسه برنامه نویسی از دیگر ویژگی‌های این زبان است.

از معایب این زبان می‌توان به پایین بودن سرعت اجرا و پردازش پایین اشاره کرد.

زبان PHP

زبان PHP یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که تقریبا ۲۰۰ ملیون وب سایت در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

یادگیری این زبان برای افراد مبتدی ممکن است کمی سخت باشد به همین دلیل توصیه می‌شود افراد ابتدا طراحی سایت با وردپرس که بسیار آسان‌تر است را بیاموزند.

این زبان برنامه نویسی با اینکه حمایت اجتماعی بالایی دارد در انواع سیستم‌ها پشتیبانی می‌شود، با سرویس‌های ابری سازگاری دارد، افزونه‌هایی مانند NET، MySQL و   Apache به راحتی از آن پشتیبانی می‌کنند اما خطایابی ضعیفی دارد و مدیریت اپلیکیشن‌ها را سخت و دشوار می‌کند.

زبان  #C

سی شارپ یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی وب سایت محسوب می‌شود که توسط مایکروسافت گسترش یافته و در انواع سیستم‌ها قابل استفاده است. این زمان به دلیل داشتن کتابخانه استاندارد به شما این امکان را خواهد داد تا به راحتی بهترین وب سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و حتی بازی‌های رایانه‌ای را طراحی کنید.

این زبان از یک حافظه پشتیبانی قوی برخوردار است و یادگیری راحتی دارد. پروسه کدنویسی با این زبان به سرعت انجام می‌شود؛ اما انعطاف‌پذیری کمی دارد و با هر اشتباه کوچک کل کدها بهم می‌ریزد.

زبان Java

زبان Java یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های شی گرا است که متقاضیان بسیار زیادی دارد. یادگیری است زبان برای تمامی علاقه‌مندان به طراحی سایت با کدنویسی ضروری است.

شرکت‌ها و کمپانی‌های بسیاری از این زبان برای طراحی سایت و اپلیکیشن استفاده می‌کنند که از مهم‌ترین این شرکت‌ها می‌توان به آمازون، گوگل و یوتیوب اشاره کرد.

از فریمورک‌های محبوب زبان جاوا می‌توان به Play و Web Logic و Spring اشاره کرد. یادگیری جاوا آسان اما زمان‌بر است. علاوه بر این باید بدانید که این زبان همه کاره نیاز به حافظه زیادی دارد، امکانات خاصی برای بکاپ‌گیری ندارد و حجم بزرگی از داده‌ها را می‌تواند مدیریت کند. شما با کدهای این زبان می‌توانید طی تغییرات جزئی مقیاس‌پذیری افقی و عمودی ایجاد کنید.

زبان SQL

زبان SQL یکی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی طراحی سایت است که بیشتر برای پایگاه‌های داده کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان کاربرد فراوانی دارد، در دسترس است و بر روی انواع سیستم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از این زبان بیشتر برای ویرایش رکوردهای پایگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد اما مقیاس‌پذیری پایینی دارد.

زبان Ruby

روبی یکی از بهترین و آسان‌ترین زبان‌های برنامه‌ نویسی است که پیشنهاد می‌شود افراد مبتدی آن را بیاموزند. این زبان یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای توسعه وب محسوب می‌شود که شی گرا، عملکردی و رویه‌ای است و از آن می‌توان برای طراحی و ساخت پیش فرض‌ها و صفحات وب سایت استفاده کرد.

این زبان قابلیت خطایابی کم، انعطاف پذیری پایین و همچنین عملکرد کندی دارد اما به دلیل ابزارها و کتابخانه‌های زیاد و پایبندی به استانداردهای وب بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

زبان GoLang

زبان GoLang یکی دیگر از زبان‌هایی است که یک فرد می‌تواند برای طراحی سایت یاد بگیرد. این زبان سبک و سریع از حافظه کمی برخوردار است به همین دلیل نیز برای سیستم‌های دارای ترافیک بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این زبان یکی از زبان‌های بسیار آسان با کارایی بالا است که به دلیل داشتن کتابخانه‌های بسیار می‌تواند در انجام بسیاری از کارها مورد استفاده قرار گیرد. متاسفانه باید بگوییم که این زبان چندان معطف نیست و عملکرد قابل قبولی در خطایابی ندارد.

زبان ++C

زبان ++C یک زبان برنامه‌ نویسی قدیمی و قوی است که کاربردهای بسیاری دارد و در طراحی سایت می‌توان از آن بهتره برد. لازم به ذکر است که یادگیری این زبان بسیار سخت و دشوار است به همین دلیل نیز معمولا کمتر کسی سراغ یادگیری این زبان می‌رود.

به همین دلیل توصیه می‌شود اگر مبتدی هستید سراغ سایر زبان‌های برنامه نویسی بروید.

نتیجه‌گیری 

در این مطلب به بررسی مهم‌ترین زبان‌ها برای طراحی سایت پرداختیم و گفتیم که کدام زبان‌های برنامه‌نویسی در طراحی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند. حالا که با این زبان‌ها آشنا شدید، می‌توانید با توجه به علاقه شخصی و همچنین منابع موجود برای یادگیری تصمیم بگیرید که کدام یک از این زبان‌ها را بیاموزید.

بیشتر کسانی که می‌خواهند در حوزه‌ی طراحی سایت فعالیت‌های خود را پیش ببرند، سعی می‌کنند زبان‌هایی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت را بیاموزند.

این نکته را در نظر داشته باشید که برای ورود به حوزه طراحی سایت و کسب درآمد از این طریق همیشه نیاز نیست زبان برنامه‌نویسی یاد بگیرید. تقاضای بالا برای طراحی سایت با وردپرس باعث شده است تا شما بدون داشتن دانش تخصصی در زمینه برنامه نویسی نیز بتوانید در این حوزه درآمد بالایی داشته باشید اما به شرط اینکه درست و اصولی آموزش ببینید.

ما در مجموعه دی ام سرویس با کمک کادری خبره و متخصص می‌توانیم طراحی سایت با وردپرس را به صورت حضوری و غیر حضوری به بهترین نحو ممکن به شما عزیزان آموزش دهیم.

جدیدترین مقالات
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها