DMSERVICE

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی سایت 100% رایگان به شرط سئو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خطای 304 Not Modified چیست؟ همه چیز درباره خطای 304

فهرست مطالب

در این بخش از مقالات آموزش رایگان سئو تحت عنوان لیست اصطلاحات سئو آژانس دی ام سرویس با بررسی ” خطای 304 Not Modified ” در خدمت شما عزیزان هستیم، امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شود.

خطای 304 Not Modified چیست؟

کد پاسخ سرور HTTP 304 Not Modified نشان می‌دهد که منبع درخواستی از آخرین باری که بارگذاری شده، تغییر نکرده است و نیازی به بارگذاری مجدد آن نیست.

همانطور که در خط بالا گفته شد 304 Not Modified یک کد پاسخ سرور HTTP است که به معنای عدم تغییر محتوای درخواستی از آخرین بار بارگذاری آن است. در نتیجه، نیازی به انتقال مجدد آن نیست. برای مرورگرها، این بدان معنی است که نسخه ذخیره شده در حافظه پنهان (کش) قابل نمایش به کاربر است. برای خزنده‌ها، مانند Googlebot، این به معنای عدم نیاز به خزیدن مجدد صفحه است زیرا هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.

خطای 304 Not Modified چطور کار می‌کند؟

به زبان ساده، وقتی یک کاربر (مرورگر یا خزنده) برای اولین بار یک منبع را از سرور درخواست می‌کند، سرور آن منبع را با کد 200 OK به همراه یک کد هش به نام ETag ارسال می‌کند. مرورگر همچنین زمانی که صفحه/منبع را درخواست کرده است را ثبت می‌کند.

وقتی کاربر دوباره همان منبع را درخواست می‌کند، سرور بخش‌هایی از درخواست مانند If-None-Match یا If-Modified-Since را بررسی می‌کند. این درخواست‌ها به صورت شرطی هستند.

If-None-Match: شامل ETag (کد هش محتوا) است. اگر این کد با مقدار موجود در سرور تطابق داشته باشد، به این معناست که محتوا تغییر نکرده و نیازی به بارگذاری مجدد نیست (چون اگر محتوا تغییر کند، کد هش آن هم تغییر می‌کند).

If-Modified-Since: شامل تاریخ و ساعتی است که کاربر آخرین بار محتوا را درخواست کرده است. اگر سرور ببیند که محتوا از آن زمان به بعد تغییری نکرده، نیازی به ارسال مجدد منبع به کاربر نیست.

در هر دو حالت، سرور با کد 304 Not Modified پاسخ می‌دهد.

زمانی که هر دو شرط If-None-Match و If-Modified-Since استفاده شوند، اولویت با If-None-Match است.

وقتی مرورگر کد 304 Not Modified را از سرور دریافت می‌کند، نسخه کش شده را به کاربر نشان می‌دهد. به همین دلیل، 304 یکی از کدهای تغییر مسیر در سمت کاربر محسوب می‌شود.

چرا کد پاسخ 304 مهم است؟

رای وب‌سایت‌های کوچک، فرصت‌های کشینگ که کد HTTP 304 فراهم می‌کند، چندان حیاتی نیستند.

اما برای وب‌سایت‌های بزرگ، کد پاسخ 304 می‌تواند کمک بزرگی به صرفه‌جویی در مصرف بودجه خزیدن (Crawl Budget) باشد. خزنده گوگل صفحاتی که تغییر نکرده‌اند را دوباره خزیده نمی‌کند و به جای آن می‌تواند صفحات جدید و به‌روزرسانی‌شده بیشتری را بررسی کند.

نکات تکمیلی برای بهبود سئو

استفاده بهینه از کشینگ: با استفاده از کشینگ مناسب، نه تنها زمان بارگذاری صفحات را کاهش می‌دهید، بلکه منابع سرور خود را نیز بهینه می‌کنید. این کار به بهبود تجربه کاربری و افزایش رتبه در نتایج جستجوی گوگل کمک می‌کند.
مدیریت ETag و If-Modified-Since: مدیریت دقیق این هدرها در پاسخ‌های سرور می‌تواند به صرفه‌جویی در پهنای باند و سرعت بخشیدن به فرآیند خزیدن صفحات توسط موتورهای جستجو کمک کند.
استفاده صحیح از کد پاسخ 304، به خصوص برای وب‌سایت‌های بزرگ، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر بهینه‌سازی عملکرد سایت و رتبه‌بندی آن در نتایج جستجو داشته باشد.

امیدواریم این راهنمای ما به افرادی که به دنبال آموزش تخصصی سئو هستند، مفید واقع شده باشد!

هر گونه سوالی در مورد سئو یا وردپرس دارید میتوانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید، هم چنین در صورتی که نیاز به خدمات زیر داشتید میتوانید با کلیک بر روی هر کدام به صفحه مد نظر بروید و پاسخ سوالتان را دریافت نمائید: