DMSERVICE

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟

سئو سایت چقدر زمان می‌برد ؟

سئو سایت چقدر زمان می‌برد ؟

هنگامی که صحبت از سئو می‌شود، اولین سوالی که به ذهن اکثر کاربران می‌رسد این است که «سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟» یا «زمانی که سئو انجام شود، بعد از چه مدت زمانی به نتیجه می‌رسیم؟» به طور کلی پاسخ مشخص و معینی برای این سوالات وجود ندارد و همه‌چیز بستگی به خود سایت، استراتژی و … دارد. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ دی ام سرویس قصد داریم به شما بگوییم که سئو سایت چقدر زمان می‌برد.

سئو سایت چیست ؟

بهتر است قبل از هر توضیحی، با عبارت سئو و تعریف آن آشنا شوید. سئو سایت یا همان بهینه‌سازی سایت فرآیندی است که برای افزایش رتبه صفحات سایت در موتورهای جست و جو انجام می‌شود. سئو به سه بخش On Page یا داخلی، Off Page یا خارجی و تکنیکال سئو تقسیم می‌شود که هرکدام از آن‌ها اهمیت مخصوص به خود را دارند.

سئو سایت چقدر طول می‌کشد؟

برای اینکه پاسخ مشخصی به این سوال بدهیم، ابتدا باید تمام فاکتورها و ویژگی‌های سایت موردنظر را بررسی کنیم. بدون اینکه شناختی از سایت داشته باشیم، نمی‌توانیم مدت زمانی را برای نتیجه گرفتن از سئو مشخص کنیم.

بسیاری از کاربران و مدیران سایت‌ها تصور می‌کنند که سئو به سرعت موجب رشد و دیده شدن کسب و کار یا سایت می‌شود؛ این در حالی است که برای نتیجه گرفتن از سئو باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید، اگر به دنبال دیده شدن سریع وبسایت خود در نتایج گوگل هستید از تبلیغات گوگل ادز استفاده نمایئد.

سئو مانند یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است که وقتی به درستی اجرا شود و استراتژی مناسبی داشته باشید، پیشرفت‌ چشم‌گیری را تجربه می‌کنید. مدت زمان به نتیجه رسیدن از راه سئو هم به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

به طور کلی با توجه به شرایطی که سایت‌های مختلف دارند، سئو می‌تواند بین یک ماه تا یک سال طول بکشد و بعد از این مدت زمان است که شما می‌توانید رشد سایت خود را مشاهده کنید. سن سایت هرچه بالاتر و اعتبار آن هرچه بیشتر باشد، مدت زمان به نتیجه رسیدن آن سایت از طریق سئو هم سریع‌تر و کمتر خواهد بود.

اگر برای انجام سئو بدون برنامه هستید اما انتظارات زیادی از سئو دارید، بدانید که استراتژی شما درست نیست. اولین گام برای به موفقیت رسیدن در سئو و استراتژی درست مربوط به آن، صبر و حوصله است. شما نمی‌توانید از یک کار زمان‌بر، انتظار نتیجه‌گیری فوری داشته باشید.

اگر مدتی است که برای سئو اقدام کردید و با یک متخصص ماهر و با تجربه سئو همکاری می‌کنید اما تا کنون نتیجه لازم را دریافت نکرده‌اید، بهتر است چند ماه دیگر هم صبر کنید؛ در صورتی که باز هم به نتیجه‌ای نرسیدید، حتما با دی ام سرویس که ارائه‌دهنده انواع خدمات سئو در ایران است، مشورت کنید.

علت نتیجه نگرفتن در سئو چیست؟

سئو دانش محدودی نیست و همواره درحال آپدیت و به‌روز شدن است. به همین دلیل شما نمی‌توانید با دانش قدیمی و کلی درباره سئو، دنبال نتیجه گرفتن از آن باشید. نتیجه نگرفتن در سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه هر یک از آن‌ها را به شما می‌گوییم.

لینک‌سازی نادرست

لینک‌سازی یکی از مهم‌ترین کارها در سئو است که به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. لینک‌سازی داخلی درون خود سایت و لینک‌سازی خارجی خارج از سایت انجام می‌شود. سئوکار شما باید با اصول و روش صحیح لینک‌سازی آشنا باشد و طبق استراتژی تعیین شده پیش برود. در غیر این صورت لینک‌سازی انجام شده نادرست خواهد بود و می‌تواند نتیجه متفاوت و منفی برای سایتتان به همراه داشته باشد. کوچک‌ترین اشتباه در لینک‌سازی به خصوص لینک‌سازی خارج، جریمه گوگل را در پی خواهد داشت.

باگ سایت

باگ‌ها هم می‌توانند باعث عدم موفقیت سایت در سئو شوند. سایت‌ شما ممکن است باگ‌های مختلفی در زمینه‌های مختلف داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که به محض مشاهده باگ، به سرعت برای رفع آن اقدام کنید. باگ‌های امنیتی از بدترین مشکلاتی هستند که می‌تواند برای سایت به وجود بیایند.

طراحی و ساختار اشتباه سایت

طراحی و ساختار هم از موارد تاثیرگذار در سئو سایت هستند. یکی از دلایل نتیجه نگرفتن در سئو همین بی‌توجهی به طراحی، ساختار و UX سایت است. سازگار بودن ساختار سایت با دستگاه‌هایی که کاربران با آن وارد سایت می‌شوند (اکثرا گوشی موبایل) اهمیت بالایی دارد. هنگامی که کاربر مشاهده کند سایت موردنظر به درستی در گوشی او نمایش داده نمی‌شود و ساختار در هم ریخته‌ای دارد، بدون شک آن صفحه را می‌بندد که این برای سئوی سایت ضرر زیادی دارد.

عمر کوتاه دامنه و اعتبار کم آن

همانطور که در بالا هم گفته شد، هرچه عمر دامنه بیشتر و اعتبار آن بالاتر باشد، احتمال به موفقیت رسیدن در سئو بیشتر و مدت زمان آن هم کوتاه‌تر خواهد بود. به طور کلی، سایت‌هایی که عمر و اعتبار دامنه زیادی ندارد، باید بیشتر از سایت‌های قدیمی‌تر برای سئو تلاش کنند و صبر داشته باشند. البته این مورد که عمر و اعتبار دامنه اهمیت بالایی در سئو دارد، به صورت کامل توسط گوگل رد شده است اما باز هم می‌توان آن را مهم دانست.

عدم توجه به تولید محتوا

شاید این جمله به گوشتان خورده باشد که «محتوا پادشاه است»؛ اما این‌جا قصد نداریم از پادشاه بودن تولید محتوا سایت یا برتری سئو نسبت به آن صحبتی کنیم. طبیعی است که هیچ سایتی بدون محتوا نمی‌تواند با سئوی خالی به نتیجه مطلوبی برسد. در واقع این محتوای خوب و سئوی اصولی هستند که مانند دو بال برای پرواز یک سایت عمل می‌کنند. عدم توجه به محتوا و عدم انتشار محتوای با کیفیت می‌تواند تمام زحمات سئویی شما را بر باد دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود که به محتوای سایت خود اهمیت دهید و برای نوشتن آن زمان بگذارید. اگر زمان محدودی دارید و نمی‌توانید محتوا تولید کنید، حتما یک نیروی ماهر و با تجربه برای انجام این کار استخدام کنید.

مشکلات سئو تکنیکال و نداشتن استراتژی درست

مشکلات سئو تکنیکال و نداشتن استراتژی درست هم یکی دیگر از موانع رسیدن به موفقیت در سئو است. مشکلات مربوط به ایندکس، خطاهای نقشه سایت (SiteMap)، سرعت پایین، لینک‌های خراب و … از مشکلات سئو تکنیکال هستند که روی سئو تاثیر مستقیم می‌گذارند. توجه داشته باشید که پروتکل Https (پروتکل امن) هم می‌تواند روی سئو تاثیرگذار باشد. وجود این پروتکل برای سایت‌های فروشگاهی ضروری است.

اگر نمی‌توانید مشکلات سئو تکنیکال خود را تشخیص دهید، حتما با دی ام سرویس ارتباط برقرار کرده و از مشاوره سئویی آن استفاده کنید. در این مشاوره تمام مشکلات سئو تکنیکال سایت شما تشخیص داده می‌شود.

برای موفق شدن سایت در سئو چه کاری انجام دهیم؟

اولین گام برای رسیدن به موفقیت در سئوی سایت، همکاری با یک شخص یا شرکت سئوکار خوب است. سئوکارهایی که تجربه، مهارت و دانش بالایی در سئو دارند، بهترین گزینه برای همکاری هستند. دی ام سرویس یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سئو است که تجربه بالا و البته پروژه‌های موفقی در زمینه سئو دارد و سایت‌های زیادی را به نتیجه دلخواه و مطلوب رسانده است.

شما می‌توانید همین الان با دی ام سرویس و مشاورانی که دارد ارتباط بگیرید و مشاوره سئویی دریافت کنید. در صورت تمایل، می‌توانید سایت خود را برای سئو شدن به دی ام سرویس بسپارید و نتیجه مطلوب را بعد از یک بازه زمانی، دریافت کنید.

 

 

جدیدترین مقالات
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها