DMSERVICE

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم ؟

برای طراحی وب سایت از کجا شروع کنیم ؟

عناوین مطلب

یکی از نیازهای اصلی هر کسب و کاری، داشتن سایت است؛ به همین دلیل، اکثر کسب و کارهای موفق برای خود سایت دارند و کاربران از طریق سایت هم با آن‌ها در ارتباط هستند. اگر چیزی از طراحی سایت نمی‌دانید، در ادامه با دی ام سرویس همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که برای طراحی وب سایت باید چه کارهایی را انجام دهید.

برای طراحی وب سایت چه کاری انجام دهیم؟

اگر قصد دارید خودتان طراحی سایت را انجام دهید و دانش کافی در این زمینه ندارید، احتمالا باید کفش‌های آهنین بپوشید. در این شرایط برای طراحی سایت حتما باید در کلاس‌های طراحی سایت و دوره‌های مربوط به آن شرکت کنید تا بتوانید این کار را درست و اصولی یاد بگیرید. شما می‌توانید ویدیوهای آموزشی و مطالب رایگانی که در اینترنت موجود هستند هم برای طراحی سایت استفاده کنید اما توجه داشته باشید که با استفاده از این مطالب، وقت و انرژی زیادی از شما گرفته می‌شود. این آموزش‌های رایگان کامل نیستند و شما باید با آزمون و خطا، صفر تا صد طراحی وب سایت را یاد بگیرید.

راه دیگری هم برای طراحی سایت وجود دارد. اگر دانش کافی برای طراحی سایت ندارید و نمی‌توانید در دوره‌های آموزشی شرکت کنید، تنها راه باقی‌مانده این است که به شرکت‌های طراحی سایت مراجعه کنید. هزینه طراحی سایت در این روش بالاتر است اما خروجی کار (سایت طراحی شده) کیفیت بالایی دارد.

اگر طراحی سایت بگیرید، علاوه بر سایتی که برای خودتان می‌سازید، می‌توانید برای دیگران هم سایت بسازید و از آن‌ها پول دریافت کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود که در دوره‌های آموزشی طراحی وب سایت شرکت کنید و به شکل اصولی و پایه‌ای صفر تا صد این کار را یاد بگیرید و وارد بازار کار شوید.

مسیر طراحی سایت

برای شروع طراحی سایت از 3 روش میتوانید استفاده کنید که می‌توانید با توجه به شرایط خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه انواع روش‌های طراحی سایت را به شما معرفی می‌کنیم.

کدنویسی

یکی از روش‌های طراحی سایت، کدنویسی است. این روش برای افرادی که دانش کافی ندارند و روی کدنویسی مسلط نیستند، به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست. در این روش حتی اگر به کدنویسی مسلط باشید، باز هم با چالش‌های متفاوتی مواجه خواهید شد.

علاوه بر این موارد، یادگیری کدنویسی برای طراحی سایت سخت و زمان‌بر است. تنها در صورتی که به کدنویسی علاقه داشته باشید، این گزینه برایتان مناسب خواهد بود؛ در غیر این صورت بهتر است به سراغ دیگر روش‌های طراحی سایت بروید.

سایت ساز

برای طراحی سایت، می‌توانید از سایت سازهای آماده استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که این روش معایب زیادی دارد و روش کار با آن‌ها متفاوت است؛ برخی از سایت‌ سازها هزینه‌ای را به صورت ماهانه برای ارائه خدمات به شما دریافت می‌کنند که پرداخت آن اجباری است. برخی دیگر از سایت سازها هم این هزینه را طی یک دوره سه ماهه یا شش ماهه دریافت می‌کنند. در هر صورت، شما باید هزینه طراحی سایت و اشتراک ماهانه را به سایت سازها پرداخت کنید تا به سایت خود دسترسی داشته داشته باشید.

سیستم مدیریت محتوا

CMS

از آنجایی که وردپرس پرکاربرد ترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت است در این بخش تنها به وردپرس میپردازیم. علاوه بر وردپرس از سیستم های مدیریت محتوا جوملا مجنتو و …. هم استفاده میشود.

استفاده از وردپرس، بهترین انتخاب برای طراحی سایت با هزینه کم و سرعت بالا خواهد بود. اگر دانش کدنویسی ندارید، به هیچ عنوان نگران نباشید چرا که در کمترین زمان ممکن می‌توانید با وردپرس سایت موردنظر خود را طراحی کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا همان Content Management System است که می‌توانید با استفاده از آن به صورت کاملا رایگان سایت خود را طراحی کنید.

طراحی سایت با وردپرس آسان است و چالش خاصی ندارد. شما می‌توانید با شرکت در دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس بدون کدنویسی دی ام سرویس شرکت کنید و صفر تا صد طراحی سایت را به صورت اصولی و پایه‌ای یاد بگیرید. پشتیبانی این دوره تا زمانی که شما وارد بازار کار شوید و برای مشتری سایت موردنظرش را طراحی کنید، ادامه خواهد داشت. به همین دلیل، خیال شما نسبت به کسب درآمد بعد از اتمام دوره کاملا راحت خواهد بود.

امنیت وردپرس در سطح بالایی قرار دارد. شما می‌توانید از پلاگین‌های مخصوص وردپرس هم برای افزایش امنیت و سرعت سایت خود استفاده کنید؛ جالب است بدانید که بسیاری از وب سایت‌ها با وردپرس طراحی شده‌اند.

اگر به طراحی سایت با وردپرس مسلط باشید، به راحتی می‌توانید وارد بازار کار شوید. پروژه‌های مختلفی برای طراحی سایت با وردپرس وجود دارد که می‌توانید با دریافت و انجام آن‌ها، کسب درآمد کنید.

بهترین روش یادگیری طراحی سایت

همانطور که بالاتر اشاره شد 3 روش کلی برای شروع یادگیری طراحی سایت وجود دارد، بدون شک بهترین روش برای افراد مبتدی میتواند یادگیری طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا بخصوص وردپرس باشد، چرا که هم احتمال به نتیجه رسیدن سریع تر است و هم احتمال اینکه زودتر به درآمد برسند وجود دارد، لذا اگر به دنبال پاسخ سوال برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم هستید پیشنهاد ما شروع کنید به یادگیری طراحی سایت با وردپرس تا بتوانید زودتر به نتیجه برسید بعد از به درآمد رسیدن مسیرتان را میتوانید تغییر دهید.

مراحل شروع طراحی سایت

همانطور که می‌دانید، طراحی سایت باید مرحله به مرحله انجام شود. در ادامه مراحل شروع طراحی سایت را به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که این مراحل، برای طراحی سایت با وردپرس و بدون کدنویسی است.

1. خرید دامنه (Domain)

دامنه یا دامین همان آدرس اینترنتی و اسم سایت شما است. برای انتخاب دامنه باید دقت زیادی داشته باشید چرا که کاربران قرار است سایت شما را با آن نام بشناسند. در مرحله اول طراحی سایت با وردپرس شما باید به یکی از سایت‌های خدمات ثبت دامنه مراجعه کنید و دامنه موردنظر خود را بخرید. پسوندهای .ir برای ایران (پسوند ملی) و .com (پسوند بین‌المللی) جزء محبوب‌ترین و بهترین پسوندهایی هستند که می‌توانید برای سایت خود خریداری کنید. هزینه خرید هر کدام از دامنه‌ها با توجه به پسوندی که انتخاب می‌کنید، تعیین می‌شود.

2. خرید هاست یا همان فضای میزبانی

هاست یا فضای میزبانی هم فضایی است که اطلاعات سایتتان روی آن قرار می‌گیرد. هاست‌ها انواع مختلفی دارند. هاست‌های اشتراکی، اختصاصی و … از انواع هاست‌های موجود در سایت‌های فروش هاست و سرور هستند که قیمت‌های متفاوتی دارند. هاست اختصاصی بهتر از هاست اشتراکی است اما برای سایت‌های تازه تاسیس، هاست اشتراکی هم می‌تواند جواب‌گو باشد. توجه داشته باشید که نام دامنه شما به هاست خریداری شده متصل می‌شود و سایت بدون هاست و دامنه به هیچ عنوان راه‌اندازی نخواهد شد.

3. نصب وردپرس

بعد از خرید دامنه و هاست، نوبت به نصب وردپرس می‌رسد. مراجعه به سایت وردپرس و نصب آخرین نسخه آن به همراه آپلود وردپرس در هاست، تنها کاری است که شما باید در این مرحله انجام دهید.

4. نصب قالب

بعد از اینکه وردپرس را نصب کردید، می‌توانید طراحی ظاهر سایت خود را شروع کنید. قالب‌ها ظاهر کلی سایت شما را در بر می‌گیرند؛ اگر قصد استفاده از قالب اختصاصی را داشته باشید، باید آن را خریداری کنید. در غیر این صورت، قالب‌های متفاوتی برای انواع سایت‌ها در وردپرس قرار دارد که می‌توانید به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنید.

5. شخصی‌سازی سایت

در مرحله آخر هم نوبت به شخصی‌سازی سایت می‌رسد. در این مرحله باید با توجه به نوع قالب و اختیاراتی که برای تغییر آن دارید، ظاهر سایت را به شکل دلخواه خود در آورید. این مرحله کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. بعد از شخصی‌سازی، سایت آماده انتشار محتوا و پست‌های شما خواهد بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها