DMSERVICE

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
المنتور چیست؟

المنتور | elementor چیست ؟ : چه کاربردی دارد

عناوین مطلب

المنتور یک ابزار برجسته و محبوب طراحی سایت در وردپرس است. هم افرادی که در وردپرس تازه کارند و هم افرادی که به دنبال افزایش مهارت‌های خود در طراحی وب‌سایت هستند، نیاز دارند که بدانند چرا این صفحه ساز وردپرس تا این حد محبوبیت دارد. حتی اگر فردی هیچ نرم‌افزار گرافیکی را بلد نباشد، به کمک elementor به راحتی می‌تواند صفحات سایت خود را به صورت دلخواه طراحی کند.

ما در این مطلب از DMservice قرار است همه چیزهایی که شما می‌خواهید درباره پاسخ پرسش “المنتور چیست؟” بدانید، شرح دهیم. لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

افزونه المنتور چیست؟

می‌دانید که وردپرس افزونه‌های زیادی دارد که برای اعمال یک سری امکانات به سایت شما ایجاد شده‌اند. المنتور نیز یکی از این افزونه‌هاست که در مدت کوتاهی توانسته طرفداران بسیار زیادی را در بین کاربران وردپرس از آن خود کند.

این افزونه صفحه ساز به صورت Drag&Drop کار می‌کند؛ به این معنی که شما با کشیدن و رهاکردن یک سری ابزارها به داخل صفحه‌ای که در حال طراحی آن هستید توسط موس، می‌توانید تعدادی قابلیت ظاهری و بصری را به سایت خود اضافه کنید. با استفاده از این افزونه شما می‌توانید سر صفحه‌ها، پاورقی‌ها و سایر بلوک‌های خود را طراحی کنید. این ابزار به قدری انعطاف‌پذیر است که با کمک آن شما قادر خواهید بود از صفحات یک وبلاگ ساده گرفته تا یک آنلاین شاپ پیچیده را بسازید.

صفحه ساز المنتور شما را از کدنویسی بی‌نیاز خواهد کرد. اگر صفحه سایت شما را یک بوم نقاشی فرض کنیم که شما باید آن را نقاشی کنید، المنتور به شما کمک می‌کند بدون این که نقاشی بلد باشید به راحتی طرح‌ها را اضافه و کم کنید و یا آن‌ها را در قسمت‌های مختلف صفحه جابه‌جا کنید.

صفحه ساز چیست؟

صفحه ساز یک افزونه یا یک ابزار طراحی قالب است که به کاربران اجازه می‌دهد صفحات واکنشگرا یا ریسپانسیو را طراحی و ایجاد کنند. این ابزارها به شما این امکان را می‌دهند که صفحاتی را، حتی در سایت‌های پیچیده با حداقل زمان، تلاش و دانش فنی بسازید؛ سپس، دقیقاً مثل وقتی که می‌خواهید با لگوها بازی ‌کنید، می‌توانید آنچه را که در سایت خود نیاز دارید انتخاب و تنظیم کنید و همچنین سبک مورد علاقه خود را در آن اعمال کنید.

از نمونه‌های پرکاربرد صفحه ساز در وردپرس می‌توان به المنتور و ویژوال کامپوزر(Visual Composer) اشاره کرد.

کاربرد المنتور چیست؟

المنتور در دو نسخه ارائه می‌شود؛ نسخه رایگان آن در دسترس همه قرار دارد؛ اما نسخه Elementor Pro رایگان نیست و باید آن را خریداری کنید. نسخه رایگان آن دارای 40 ویجت محتواست و در نسخه پولی 50 ویجت دیگر هم وجود دارد. اگر بخواهیم چند نمونه از ویجت‌ها و کاربردهای المنتور را برای شما مثال بزنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  •         عنوان: ایجاد عنوان‌هایی با ظاهر چشمگیر
  •         تصویر: کنترل اندازه، میزان روشنایی و سایر تنظیمات تصاویر
  •         ویرایشگر متن: توانایی ویرایش متون
  •         ویدئو: افزودن ویدیو از سایت‌های دیگر به صفحه
  •         دکمه: طراحی انواع دکمه‌
  •         جعبه تصویر: درج کادری که شامل تصویر، عنوان و متن است
  •         آیکون: دارای کتابخانه آیکون با بیش از 600 نوع آیکن مختلف برای درج در قسمت‌های مختلف سایت
  •         جعبه آیکون: امکان درج یک آیکون به همراه عنوان و متن
  •         نماد شبکه‌های اجتماعی: درج نمادهای اجتماعی با نماد مربوطه مانند اینستاگرام، تلگرام، X، فیسبوک و…
  •         گالری تصاویر: امکان نمایش تصاویر در یک آلبوم
  •         رتبه بندی: نمایش تعداد امتیازهایی که بازدیدکنندگان به محتوای شما داده‌اند با استفاده از ستاره و…
  •         هشدار: درج باکس هشدار رنگی برای جلب توجه بازدیدکنندگان
  •         HTML: واردکردن کد دلخواه در صفحه
  •         کد کوتاه: درج کدهای کوتاه از هر افزونه‌ دلخواه در صفحه
  •         ادامه مطلب: قابلیت درج Read More یا ادامه مطلب در صفحات آرشیو
  •         ساید بار: امکان افزودن ساید بار به صفحات سایت
  •         نقشه گوگل: درج نقشه گوگل در صفحه مورد نظر
  •         مقسم: امکان جداکردن مطالب با استفاده از طراحی مقسم
  •         اسپیسر: ایجاد فاصله بین عناصر با اسپیسر
  •         ستون: ایجاد ستون‌های تو در تو
  •         مسیر متن: درج مسیر یا نقشه متن
  •         فرم: طراحی فرم تماس، فرم ثبت نام و…
  •         پست: ایجاد پست‌های وبلاگ با ظاهری شکیل
  •         قالب: ایجاد یک قالب کامل یا قسمتی از قالب به صورت دلخواه برای سایت
  •         و بسیاری ازموارد دیگر

بسیاری از صاحبان مشاغل نوپا در طراحی سایت با وردپرس به یک طراح حرفه‌ای دسترسی ندارند. این صفحه ساز به خوبی می‌تواند در طراحی ظاهر سایت به آن‌ها کمک کند.

مزایای صفحه ساز المنتور

در این قسمت به برخی از مزایای المنتور اشاره شده است. این مزایا عبارتند از:

استفاده آسان

اولین ویژگی برجسته و مفید Elementor، این است که کارکردن با آن آسان است. با المنتور می‌توان زیباترین صفحات وب را بدون داشتن هیچ‌گونه ‌تجربه کدنویسی ساخت و همین موضوع آن را به یک ابزار ساده و کاربردی تبدیل کرده است. کاربران وردپرس می‌توانند ویجت‌ها و ماژول‌ها را به آسانی با کشیدن آنها به صفحه اضافه کنند و در صورت لزوم آن‌ها را سفارشی کنند.

صرفه جویی در زمان

کاربران با کمک افزونه المنتور می‌توانند با استفاده از قالب‌ها و بلوک‌های از پیش طراحی شده در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کنند. از آنجایی که Elementor این امکان را به کاربران می‌دهد که الگوهای خود را ذخیره کرده و از آنها در پروژه های دیگر استفاده کنند؛ در نتیجه می‌توان از این عناصر آماده در چندین صفحه و وب سایت استفاده نمود و زمان کمتری صرف طراحی جداگانه کرد.

طراحی ریسپانسیو

امروزه یکی از مهم‌ترین جنبه‌های طراحی وبسایت، ایجاد وب‌سایت‌های واکنش‌گراست که دسترسی به آن‌ها در همه دستگاه‌ها از جمله موبایل و تبلت امکان‌پذیر شود. ایجاد صفحات ریسپانسیو که با اندازه‌های مختلف صفحات نمایش و دستگاه‌ها سازگاری دارند، با کمک المنتور آسان می‌شود و این اطمینان را به شما می‌دهد که ‌سایت شما در پی سی، لپ‌تاپ، تبلت و موبایل به خوبی نمایش داده می‌شود.

طراحی آزادانه

قابلیت‌های طراحی المنتور بی‌پایان است و به کاربران اجازه می‌دهد تا طرح‌های منحصربه‌فرد و خلاقانه‌ای ایجاد کنند که برند آن‌ها را به صورت واقعی و آنگونه که هست معرفی کنند. کاربران با استفاده از این ابزار می‌توانند تک تک عناصر وب‌سایت خود را، از طرح‌بندی گرفته تا تایپوگرافی، رنگ‌ها و تصاویر، سفارشی کنند. همچنین آن‌ها این امکان را دارند که جلوه‌های انیمیشن و موارد مشابه را برای ایجاد تجربه کاربری جذاب‌تر به سایت اضافه کنند.

سازگاری

این افزونه با اکثر قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس مانند WooCommerce سازگار است و به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون داشتن علم کدنویسی فروشگاه‌های آنلاین زیبا و کاربردی را ایجاد کنند.

سئو فرندلی بودن

صفحه ساز elementor با در نظر گرفتن سئو طراحی شده است و این اطمینان وجود دارد که وب‌سایت‌های طراحی شده با آن برای موتورهای جستجو بهینه شده‌اند. به عنوان مثال ویژگی‌هایی مانند تگ‌های هدر، توضیحات متا و نشانه‌گذاری اسکیما در آن وجود دارد تا به موتورهای جستجو کمک کند محتوای وب‌سایت شما را بفهمند و آن را در نتایج جستجو رتبه‌بندی کنند.

به روز رسانی‌های منظم

به‌روزرسانی‌های منظم افزونه المنتور ویژگی‌ها و عملکردهای جدیدی را به آن می‌افزاید و دائماً در حال تکامل است. این موضوع تضمین می‌کند که کاربران همیشه به آخرین ابزارها و فناوری دسترسی داشته باشند و وب سایت‌های خود را به روز نگه ‌دارند.

المنتور یا ویژوال کامپوزر کدام بهتر است

ویژوال کامپوزر نیز یکی دیگر از افزونه‌های صفحه ساز در وردپرس است که همانند المنتور از طریق Drag&Drop قابلیت‌هایی را در ظاهر صفحات سایت شما ایجاد می‌کند. این افزونه که از المنتور قدیمی‌تر است، می‌تواند در طراحی یک سایت حرفه‌ای به شما کمک کند؛ اما این دو صفحه ساز تفاوت‌هایی با هم دارند. در این قسمت می‌خواهیم به مقایسه این دو مورد در موارد زیر بپردازیم.

سهولت استفاده

هر دو افزونه دارای رابط کاربری ساده‌ای هستند و به همین دلیل کارکردن با آن‌ها حتی برای مبتدیان نیز آسان است؛ اما المنتور گزینه‌های بیشتری برای سفارشی سازی دارد و به همین دلیل برخی از افراد آن را به ویژوال کامپوزر ترجیح می‌دهند.

سفارشی سازی

هر دوی این صفحه سازها دارای طیف وسیعی از گزینه‌های مختص سفارشی سازی برای ایجاد سایت‌های حرفه‌ای هستند؛ اما به صورت کلی المنتور گزینه‌های بیشتری برای سفارشی سازی دارد و همین موضوع باعث جذب کاربران بیشتر توسط آن شده است.

قیمت

هم ویژوال کامپوزر و هم المنتور دارای نسخه‌های رایگان و پولی هستند. این دو صفحه ساز گزینه‌های مختلفی را پیش روی طراحان سایت قرار می‌دهند؛ به عنوان مثال المنتور در نسخه پرو محصولی با قیمت 49 دلار در سال برای یک سایت ارائه می‌دهد و گران‌ترین محصولش 399 دلار در سال برای 1000 سایت است. این انعطاف در قیمت‌گذاری باعث شده است که طراحان سایت وردپرسی گزینه‌‌های بیشتری را پیش رو داشته باشند و بتوانند بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود انتخاب کنند.

در نهایت می‌توان گفت المنتور یک صفحه ساز محبوب است که میلیون‌ها نفر از سراسر جهان آن را نصب کرده‌اند و با استفاده از قابلیت‌های بی‌نظیر، ساده و کاملاً انعطاف‌پذیر آن سایت‌های دلخواه خود را طراحی می‌کنند. اگر قرار است کار خود را با این افزونه آغاز کنید، تیم طراحی سایت آژانس دیجیتال مارکتینک DMService می‌تواند از ابتدا تا انتهای طراحی در کنار شما باشد و شما می‌توانید از طریق چت آنلاین برای دریافت خدمات مشاوره‌ و یا آموزش حضوری و غیرحضوری طراحی سایت با وردپرس و المنتور با ما در تماس باشید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم پاسخ جامعی به پرسش “المنتور چیست؟” بدهیم و این افزونه صفحه ساز وردپرس را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم. این افزونه که در سال 2016 منتشر شد توانست در مدت کوتاهی محبوبیت بالایی را به دست آورد و اکنون با میلیون‌ها نصب فعال در صدر صفحه سازهای محبوب وردپرس قرار دارد. افراد با کمک آن از کدنویسی و طراحی‌های پیچیده بی نیاز می‌شوند و می‌توانند از ویجت‌های آن در نهایت سادگی برای طراحی صفحات ساده و حتی پیچیده سایت خود بهره ببرند. از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم. اگر تجربه‌ای در زمینه کار با المنتور دارید، لطفاً در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

المنتور یا ویژوال کامپوزر، کدام بهتر است؟

در داخل مقاله این موضوع به صورت مفصل بررسی شد. با توجه به مقایسه‌ای که صورت گرفت و همچنین طبق آماری که از نصب هر دو صفحه ساز در دسترس است، المنتور همچنان در بین افزونه‌های صفحه ساز وردپرس پیشتاز است و طرفداران بیشتری نسبت به ویژوال کامپوزر دارد.

آیا امکان ویرایش با المنتور وجود دارد؟

از طریق المنتور هم می‌توانید صفحات را ایجاد کنید و هم در مواقع نیاز آن‌ها را ویرایش کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها