DMSERVICE

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین روش ساخت و طراحی سایت حرفه ای

بهترین روش ساخت و طراحی سایت حرفه ای

این روز ها ساخت و پیاده سازی وبسایت برای تمامی کسب و کار ها واجب و ضروری شده است. شاید فکر کنید که همه سایت ها با یک روش مشابه طراحی می شوند اما این طور نیست. برای طراحی سایت روش های مختلفی وجود دارد که هر یک مراحل و فرایند متفاوتی دارند. در این مقاله قصد داریم با توضیح و مقایسه روش های طراحی سایت، بهترین روش طراحی سایت حرفه ای را به شما معرفی کنیم.

انتخاب بهترین روش برای طراحی سایت

به طور کلی سه روش برای طراحی سایت وجود دارد:

  1. طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا یا CMS
  2. طراحی سایت با سایت ساز
  3. طراحی سایت با برنامه نویسی

هر سه این روش های ویژگی های خاص خودشان را دارند و برای این که بهترین روش طراحی سایت را انتخاب کنیم، باید با مزایا و معایب هر روش آشنا باشیم و ببینیم برای کدام نوع سایت کاربرد بیشتری دارد. به همین دلیل در ادامه همه این روش ها را به طور کامل توضیح می دهیم.

مقایسه روش های طراحی سایت

درست است که سه روش کاملا متفاوت برای طراحی سایت وجود دارد اما فرایند کلی طراحی سایت در هر سه روش یکسان است. در واقع به زبان ساده، در طراحی سایت یک سری مراحل مشترک و یک سری مراحل متفاوت داریم. برای روشن تر شدن موضوع، ابتدا مراحل مشترک را توضیح می دهیم و بعد مراحل اختصاصی را برای هر سه روش با هم مقایسه می کنیم:

مراحل مشترک طراحی سایت

اولین قدم های طراحی سایت یعنی انتخاب و خرید هاست و دامنه برای هر سه روش یکسان است. فرقی نمی کند که شما می خواهید با وردپرس طراحی سایت کنید یا با کدنویسی، به هر صورت اول باید دامنه و هاست بخرید.

خرید دامنه

قدم اول طراحی سایت انتخاب و خرید دامنه است. دامنه همان آدرس سایت است که از دو بخش نام و پسوند تشکیل می شود. برای مثال نام دامنه سایت دی ام سرویس Dmservice و پسوند آن .ir است. چندین شرکت خدمات ثبت دامنه را انجام می دهند که می توانید آن ها را با جستجو در گوگل پیدا کنید. این سایت ها به شما کمک می کنند تا دامنه های خالی را پیدا کنید و دامنه مورد نظر خودتان را خریداری کنید.

خرید هاست

هاست به زبان ساده فضایی است که وب سایت شما در آن اجرا می شود و محتوای سایت در آن قرار می گیرد. شما بر اساس تحقیقات خود می توانید یک شرکت ارائه دهنده خدمات هاست را انتخاب کرده و هاست مورد نیازتان را از آن خریداری کنید. توجه داشته باشید که برای خرید دامنه یک بار پول پرداخت می کنید اما هاست را به صورت ماهانه یا چند ماه یک بار باید تمدید کنید.

مراحل اختصاصی طراحی سایت

بعد از این که دامنه و هاست را خریداری کردید و به هم وصل کردید، نوبت به مرحله طراحی و ساخت خود سایت می رسد. در این مرحله می توانید از سه روش مختلف استفاده کنید:

1- طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا

یکی از محبوب ترین روش های طراحی سایت، استفاده از سیستم های مدیریت محتوا یا CMS ها است. سیستم های مدیریت محتوا در حقیقت نرم افزار هایی هستند که به شما کمک می کنند بدون کد نویسی، سایت مورد نظرتان را طراحی و راه اندازی کنید.

تقریبا از هر سه سایتی که می بینید، یکی از آن ها با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا طراحی شده اند. چند نمونه از سیستم های مدیریت محتوا که می توانید از آن ها برای طراحی سایت استفاده کنید عبارتند از:

  • سیستم مدیریت محتوای وردپرس
  • سیستم مدیریت محتوای جوملا
  • سیستم مدیریت محتوای مجنتو
  • ……

در این میان طراحی سایت با وردپرس از همه محبوب تر و پر کاربرد تر است. بسیاری از وب سایت های ایرانی با وردپرس طراحی شده اند از جمله همین سایتی که در آن هستید، یعنی سایت دی ام سرویس.

مزایای طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا

  • طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا آسان است و نیاز به مدرک دانشگاهی یا تحصیلات خاصی ندارد و فقط با گذراندن دوره های آموزشی ای مثل دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس دی ام سرویس، می توانید این کار را یاد بگیرید.
  • سیستم های مدیریت محتوا از جمله وردپرس و جوملا رایگان هستند و برای استفاده از آن ها نیازی نیست پولی بپردازید یا اشتراکی تهیه کنید.
  • این روش نیازی به دانش کد نویسی ندارد البته اگر کمی کد نویسی بلد باشید می توانید حرفه ای تر کار کنید.
  • برای این سیستم ها به خصوص وردپرس افزونه های بسیار متنوعی نوشته شده است و تقریبا هر کاری بخواهید بکنید می توانید افزونه آن را به صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

معایب طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا

  • استفاده از سیستم های مدیریت محتوا در سایت هایی که ترافیک بالایی دارند یا به علت گستردگی زیاد باید روی آن ها افزونه های زیادی نصب شود، باعث افت سرعت سایت می شود.
  • چون سیستم های مدیریت محتوا در دسترس همه قرار دارند حتما باید مراقب امنیت سایت خود باشید.
  • با توجه به این که اکثر از قالب و افزونه های آماده برای طراحی سایت استفاده می شود، شاید دقیقا آن چیزی که در ذهن دارید را نتوانید در عمل پیاده کنید.

2- ساخت سایت با سایت ساز ها

ساخت سایت با سایت ساز ها یک مرحله از سیستم های مدیریت محتوا ساده تر و آسان تر است. در واقع سایت ساز ها ابزار هایی هستند که به شما این امکان را می دهند که بدون هیچگونه دانش قبلی، یک سایت طراحی کنید. سایت ساز wix یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین سایت ساز های غیر ایرانی است که امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. سایت ساز ها عموما پولی هستند.

مزایای طراحی سایت با سایت ساز ها

  • می توانید بدون دانش اولیه سایت طراحی کنید
  • کار با سایت ساز ها خیلی راحت است
  • طراحی سایت با این ابزار ها خیلی سریع انجام می شود و نیازی نیست وقت زیادی صرف آن کنید.
  • معمولا ابزار های سایت ساز پشتیبانی فعال دارند که اگر مشکلی برای شما پیش آمد می توانند به شما کمک کنند.

معایب طراحی سایت با سایت ساز ها

  • معمولا رایگان نیستند
  • چون همه چیز از قبل آماده شده است، امکان شخصی سازی محدود تر است.
  • زمانی که سایت خود را با سایت ساز ها طراحی می کند، بسیاری از دسترسی ها در اختیار شرکت خدمات دهنده قرار می گیرد و شما اختیارات زیادی ندارید و در واقع مالک اصلی سایت نیستید.

3- طراحی سایت با برنامه نویسی

طراحی سایت با کد نویسی روشی است که به شما امکان می دهد از صفر تا صد سایت را به سلیقه خودتان طراحی کنید. در این روش شما نیاز به یک تیم برنامه نویسی حرفه ای دارید تا ایده های شما را به بهترین شکل پیاده سازی کنند.

مزایای طراحی سایت با برنامه نویسی

  • امکان طراحی سایت مطابق با سلیقه و انتظارات شما
  • در هر مرحله می توانید تغییرات مورد نظرتان را روی سایت اعمال کنید.
  • امنیت بالای سایت.
  • در صورتی که برای سایت ایرادی پیش بیاید تیم برنامه نویسی کار های عیب یابی و حل مشکل را انجام می دهد.

معایب طراحی سایت با برنامه نویسی

  • هزینه بسیار زیادی دارد.
  • نسبت به روش های دیگر، بیشتر طول می کشد.

سایت ساز یا CMS یا کد نویسی؛ کدام بهتر است؟

در نهایت این شما هستید که انتخاب می کنید سایت خود را با کدام روش طراحی و راه اندازی کنید. اما اگر بخواهیم به صورت یک قاعده کلی این روش ها را دسته بندی کنیم می توانیم به شما توصیه کنیم که:

  • اگر تازه می خواهید کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید و قصد سرمایه گذاری ندارید، سایت ساز ها می توانند انتخاب خوبی برای شروع کار باشند. زمانی که از سایت درآمد کسب کردید، می توانید بخشی از این درآمد را صرف روش های بهتر طراحی سایت کنید.
  • اگر از سود دهی کسب و کارتان مطمئن هستید یا از قبل سایت داشتید و می خواهید با سرمایه گذاری بیشتر آن را ارتقا دهید، روش کد نویسی می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.
  • اگر در این دو دسته قرار نمی گیرید و یک کسب و کار متوسط تا بزرگ هستید، امکان سرمایه گذاری محدود روی سایت را دارید و می خواهید از ابتدا یک سایت با امنیت و امکانات مناسب داشته باشید، طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا روش بهتری است.

در واقع اکثر کسب و کار ها این روش را انتخاب می کنند چون هم امکانات و ویژگی های خوبی دارد هم به اندازه کدنویسی گران قیمت و زمان بر نیست.

بهترین روش طراحی سایت کدام است؟

در این مقاله به معرفی روش های مختلف طراحی سایت پرداختیم. به نظر شما بهترین روش طراحی سایت حرفه ای کدام یکی است؟ آیا تجربه ای در خصوص این روش ها دارید؟ امیدواریم این مقاله به شما کمک کند بهترین روش طراحی سایت را برای کسب و کار خودتان پیدا کنید. خوشحال می شویم نظرات و تجربیات شما را در بخش کامنت ها بخوانیم.

 

جدیدترین مقالات
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها