جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

الگوریتم های گوگل در سئو

عناوین مطلب

سایت گوگل پربازدیدترین موتور جستجوی جهان است. این سایت از دسامبر 2022 با بیش از 92 میلیارد بازدید ماهانه، از لحاظ کاربرد در رتبه اول جهان و بالاتر از یوتیوب قرار دارد. روزانه میلیاردها نفر برای یافتن پاسخ سؤالات خود به این سایت مراجعه می‌کنند. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که گوگل چگونه میلیاردها صفحه وب را در عرض چند ثانیه بررسی می‌کند تا مرتبط‌ترین نتایج جستجو را به شما نمایش دهد؟ و یا این که جستجوی گوگل چگونه کار می‌کند؟ همه این‌ها به لطف الگوریتم‌های پیچیده و در حال تکاملی است که در دل گوگل وجود دارند.

امروز ما در این مقاله از دی ام سرویس قصد داریم شما را با الگوریتم‌های گوگل، تاریخچه و کاربرد آن‌ها آشنا کنیم و مهم‌ترین این الگوریتم‌ها را به شما معرفی کنیم. لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

الگوریتم چیست؟

بیشتر ما با مفهومی به نام الگوریتم در ریاضیات آشنایی داریم. الگوریتم‌ها قواعدی مرحله به مرحله هستند که بیشترین کاربرد را در برنامه‌نویسی و کامپیوتر دارند. اساس نرم افزارها همین الگوریتم‌ها هستند که با استفاده از آن‌ها رفتارهای کاربر بررسی می‌شود و پاسخی به این رفتارها توسط نرم افزار داده می‌شود. الگوریتم‌ها از شروط، حلقه‌ها و ساختارهای دستوری مختلفی برای دریافت اطلاعات از ورودی، پردازش آن‌ها و ارائه خروجی استفاده می‌کنند.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم‌های گوگل سیستم‌های پیچیده‌ای از قوانین و محاسبات هستند که تعیین می‌کنند سایت‌ها چگونه در نتایج جستجو رتبه‌بندی شوند. این الگوریتم‌ها برای بهبود کیفیت نتایج جستجو و مبارزه با لینک‌های اسپم و سایر روش‌های دور زدن گوگل به طور مداوم به روز می‌شوند. به عبارت دیگر وقتی شما یک کلمه کلیدی را در فیلد جستجوی گوگل وارد می‌کنید و اینتر را می‌زنید، گوگل با کمک این الگوریتم‌ها در بین میلیون‌ها داده‌ای که از سایت‌ها جمع‌آوری کرده است، در عرض چند ثانیه سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کند و آن‌ها را به ترتیب امتیازاتشان به شما نمایش می‌دهد.

مهم‌ترین معیارهایی که الگوریتم‌های گوگل از آن‌ها برای تشخیص کیفیت و رتبه بالای محتوا استفاده می‌کنند شامل ارزش محتوای صفحات، اعتبار دامنه، لینک‌ها و ارتباطات سایت، میزان ارتباط صفحات با کلمات کلیدی جستجوشده، مفهوم کلمات و… هستند.

در واقع این الگوریتم‌ها هستند که میزان اعتبار سایت‌های برتر را در صفحه نتایج سرچ، به کاربر نشان می‌‌دهند و به این دلیل طراحی شده‌اند که سایت‌ها در ارائه محتوای باکیفیت و مفید برای کاربر به بهترین شکل ممکن عمل کنند.

معرفی الگوریتم های گوگل

در این قسمت به معرفی الگوریتم‌های گوگل پرداخته‌ایم. این الگوریتم‌ها عبارتند از:

الگوریتم فلوریدا (Florida)

فلوریدا یک الگوریتم تحلیل لینک است و به دنبال این است که لینک های اسپم یعنی لینک‌هایی که از راه‌های مخالف با قوانین گوگل و نادرست به وجود آمده‌اند را شناسایی کند و سایت‌هایی را که از طریق بک‌لینک‌های غیرمجاز می‌خواهند رتبه بگیرند، جریمه می‌کند.

اگر می‌خواهید درباره بک لینک‌ها اطلاعات بیشتری را به دست آورید، مقاله انواع بک لینک را مطالعه کنید.

بابا بزرگ (Big Daddy)

این الگوریتم به بررسی ساختار کلی سایت و کیفیت محتوا تاکید دارد و در نتایج خود به عواملی مانند متادسکریپشن، برچسب‌ها، کلمات کلیدی، ساختار صفحات و… توجه دارد.

جگر (Jagger)

متن مخفی، بک لینک اسپم، محتوای تکراری و کپی از طریق این الگوریتم تشخیص داده می‌شود که در نتایج سئو تأثیر می‌گذارد.

وینس (Vince)

این الگوریتم از طریق اهمیت به کلمات کلیدی مهم در جستجوی لوکال که در محتوای سایت‌ها توسط کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد، به رشد و توسعه آن‌ها کمک می‌کند.

اسپم برین (Spam Brain)

این الگوریتم از هوش مصنوعی برای تشخیص تکنیک‌های اسپم و کلاه سیاه که توسط بعضی از سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده می‌کند.

کافئین (Caffeine)

با کمک الگوریتم کافئین گوگل این قابلیت را یافته که صفحات را با سرعت بیشتری کرال و ایندکس کند و در نتیجه نتایج بهتری را سریع‌تر به کاربر نمایش دهد.

الگوریتم رقص گوگل (Google Dance)

گوگل یا کمک این الگوریتم به صورت دوره‌ای سایت شما را بررسی می‌کند و تغییرات به روزرسانی محتوا، لینک سازی داخلی و خارجی، تجربه کاربری خوب، استمرار در به روزرسانی و موارد مشابه را چک می‌کند.

الگوریتم تازگی (Freshness Algorithm)

با استفاده از این الگوریتم محتواهایی که تازه‌تر، جدیدتر و به روزتر هستند در نتایج گوگل رتبه بالاتری دارند.

الگوریتم صفحه آرایی (Page Layout Algorithm)

این الگوریتم صفحاتی را که تبلیغات بیشتری را نمایش می‌دهند جریمه می‌کند و به این منظور به وجود آمده است که کاربر مجبور نباشد برای دیدن محتوای یک صفحه آن را اسکرول کند و یا تبلیغات زیادی را ببندد.

سندباکس گوگل (Sandbox)

سند باکس وظیفه دارد که به سایت‌های تازه تأسیس فرصت دهد تا سئوی خود را بهبود بخشند و صفحات، لینک‌ها، سرعت بارگذاری، مقالات، نمایش صفحات روی موبایل را بررسی می‌کند و بعد از سه تا شش ماه تعیین می‌کند که عملکرد سایت در بهینه سازی موفق بوده است یا خیر.

EMD (دامنه تطبیق دقیق)

Exact Match Domains یا دامنه‌های تطبیق دقیق باعث نمایش صفحات به دلیل استفاده دقیق از عبارات کلیدی مرتبط با موضوع می‌شود.

پیشنهاد گوگل (Google Suggest)

گوگل برای این که به کاربران در جستجوی بهتر موضوع کمک کنند، پیشنهاداتی را توسط گوگل ساجست به آن‌ها می‌دهد. این پیشنهادات با سابقه جستجوی کاربر، محبوبیت کلمات کلیدی و عبارات مشابه تعیین می‌شوند.

جستجوی شخصی گوگل (Google Personalized Search)

این الگوریتم با بررسی سوابق فرد در جستجو و مشاهده صفحات مورد علاقه آن‌ها، نتایجی که بیشترین نزدیکی را به سلیقه آن‌ها دارد در صفحه نتایج سرچ به ایشان نمایش می‌‌دهد.

گوگل بوستون (Google Boston)

برای بهبود تجربه جستجوی کاربران، گوگل بر آن شد تا الگوریتمی برای درک مفهوم سؤالات کاربران و یافتن ارتباط آن‌ها با محتواها پیاده‌سازی کند. سؤالات متداول طولانی و کلمات کلیدی لانگ ترم با استفاده از آن درک شده و بر اساس مفهوم آن‌ها محتواهای مناسب به کاربر نمایش داده می‌شود.

جستجوی جهانی گوگل (Google Universal Search)

در به روزرسانی گوگل توسط این الگوریتم، در صفحه نتایج دسته‌بندی‌های مختلف مانند کتاب‌ها، فیلم‌ها، عکس‌ها و… که مرتبط با موضوع بودند از هم تفکیک شدند.

فانتوم گوگل (Google Phantom)

یک ترکیب قوی از الگوریتم‌های پاندا و پنگوئن که بر کیفیت محتوا و لینک‌های ورودی و همچنین تجربه کاربری خوب تاکید دارد با نام فانتوم شناخته می‌شود. هر چقدر محتوای ارزشمند در یک صفحه کاربرپسندتری ارائه شود، با استفاده از این الگوریتم رتبه بالاتری را در نتایج گوگل به دست خواهد آورد.

روز پرداخت (PayDay)

برخی از سایت‌هایی که از روش‌های اسپم برای دور زدن گوگل و افزایش رتبه خود در SERP استفاده می‌کنند، توسط این الگوریتم شناسایی و جریمه می‌شوند. قبل از پیاده سازی پی دی برخی از سایت‌ها از کلمات کلیدی نامرتبط و پرکاربرد برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده می‌کردند. این الگوریتم این سایت‌ها را شناسایی نموده و سایت‌هایی با محتوای باکیفیت و مرتبط با آن کلمات کلیدی را نسبت به آن‌ها در اولویت قرار داد.

Intrusive Interstitials Penalty

با کمک این الگوریتم صفحاتی که تجربه کاربری بهتری دارند در رتبه‌های بالاتر و آن‌هایی که با صفحات پاپ آپ یا پنهان‌سازی بخشی از محتوا باعث آزار کاربر می‌شوند شناسایی می‌شوند و دچار افت رتبه می‌شوند.

اعتبار صفحه (Page Authority)

طبق پیج آتوریتی هنگامی که یک صفحه از تبلیغات بیش از حد استفاده می‌کند، باعث اذیت کاربر می‌شود و این موضوع از نظر گوگل یک نکته منفی است و باعث کاهش رتبه سایت می‌شود.

ماه عسل (Honeymoon)

صفحات جدید توسط این الگوریتم در روزهای اول در صفحه اول صفحه نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرند و بعد از بررسی عملکرد سایت، صفحات آن مجددا رتبه‌بندی می‌شوند.

هیل تاپ (Hilltop)

الگوریتم هیلتاپ در کنار پیج رنک صفحاتی را که دارای اعتبار و تخصص کافی هستند شناسایی می‌کند و به آن‌ها جایگاه می‌دهد.

Mobilegeddon

تمرکز این الگوریتم روی افزایش رتبه سئو به سایت‌هایی است که طراحی ریسپانسیو و موبایل فرندلی را ارائه می‌دهند.

الگوریتم دزد دریایی (Pirate)

کاربرد این الگوریتم در زمینه کپی رایت محتواهاست و در مواردی که محتوای دارای کپی رایت بدون اجازه صاحب امتیاز منتشر شود، مچ شما را می‌گیرد.

الگوریتم گور خر (Zebra)

این الگوریتم سایت‌های فروشگاهی را که به کلاهبرداری از مردم در فروش اینترنتی می‌پردازند شناسایی می‌کند.

الگوریتم موش کور (Possum)

موش کور در جستجوی ارگانیک کاربرد دارد و در این مورد به سایت‌ها و کاربران کمک می‌کند.

الگوریتم مام (MUM)

این الگوریتم توانایی خواندن متون و درک مفهوم را دارد و می‌تواند به سؤالات پیچیده کاربران پاسخ دهد. با روی کار آمدن مام، تمامی محتواهای متنی، تصویری، صوتی و ویدیویی توسط گوگل درک می‌شوند و در رتبه‌بندی تأثیر دارند.

الگوریتم محتوای مفید (Helpful Content)

گوگل با استفاده از این الگوریتم محتواهای مفیدتر را شناسایی می‌کند و آن‌ها را در رتبه‌های برتر SERP قرار می‌دهد.

الگوریتم سؤالات متداول و داده ساختاریافته (FAQ & Structured Data)

از نظر گوگل هر چقدر یک محتوا در رعایت ساختار اصولی بهتر عمل کند و از سؤالات متداول استفاده کند، ارزش بیشتری دارد.

الگوریتم گراف دانش گوگل (Google Knowledge Graph)

گراف دانش به این منظور به وجود آمد که افراد با سرعت و سهولت بیشتری به مفاهیم مورد نظر خود دسترسی یابند. این کار با جمع‌آوری پانصدمیلیون مفهوم و 3.5 میلیون قانون درباره موجودات و مفاهیم دنیای واقعی و روابط بین آن‌ها توسط این الگوریتم عملی شد. این پایگاه دانش روز به روز قوی‌تر و پربارتر می‌شود و به گوگل در درک مفاهیم محتواهای سایت‌ها کمک می‌کند.

الگوریتم پاندا (Panda)

این الگوریتم در سال 2011 ایجاد شد تا چک کند که شما در مورد یک موضوع دو محتوا یا محتوای کپی از سایت‌های دیگر نداشته باشید. همچنین محتوای کم و غیر مفید مثلا یک محتوای 15 کلمه‌ای یا محتوای بی‌کیفیت که نیاز کاربر را برآورده نکند ارزشی در سئو ندارد.

الگوریتم پنگوئن (Penguin)

این الگوریتم در سال 2011 طراحی شد که به لینک‌های اسپم و لینک‌های تبلیغاتی رسیدگی می‌کند؛ مثلاً زمانی که شما لینکی را خریداری می‌کنید، ممکن است شما را جریمه ‌کند. البته هنوز نمی‌تواند متوجه خرید بک لینک در سایت‌های فارسی زبان شود. پنگوئن علاوه بر لینک‌ها، استفاده صحیح از کلمات کلیدی در لینک‌ها توسط سایت را نیز بررسی می‌کند و در صورت مغایرت با قوانین گوگل آن را جریمه می‌کند.

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird)

هامینگبرد به معنی پشت کلمات دقت می‌کند. در گذشته الگوریتم‌ها فقط کلمه را می‌دیدند؛ اما امروزه می‌توانند با استفاده از این الگوریتم مفهوم آن را بفهمند. به عنوان مثال با کمک این الگوریتم های سئو گوگل تمایز بین شیر (حیوان) و شیر (نوشیدنی) را درک می‌کند.

کبوتر، پیجن (pigeon)

پیجن در سال 2014 ایجاد شده و کار آن سرچ محلی است. در سرچ با کمک پیجن مواردی که محل زندگی روی آن تأثیر دارد لحاظ می‌شود؛ به عنوان مثال سرچ کلمه کلیدی “خرید خانه” با توجه به محل زندگی شما نتایج متفاوتی دارد. نتایج سرچ گوگل در مورد این کلمه کلیدی برای فردی که در تهران زندگی می‌کند با فردی که در لندن زندگی می‌کند متفاوت است. سرچ انگلیسی قطعا نتایج متفاوتی با سرچ فارسی دارد. گاهی حتی محل زندگی در یک شهر هم در نتایج سرچ تأثیرگذار است؛ مثلاً سرچ در خانی آباد برای خرید خانه با سرچ در جردن متفاوت است.

الگوریتم رنک برین (RankBrain)

رنک برین در سال 2015 وارد شده و یک ماشین لرنینگ است که رتبه‌ها را بررسی می‌کند. این الگوریتم هوشمند رتبه شما را به صورت مداوم در نتایج گوگل رصد می‌کند و مثلاً یک بار شما را در رتبه 1 قرار می‌دهد و عکس العمل کاربران را با زمانی که شما در رتبه 3 هستید، مقایسه می‌کند و از این طریق مناسب‌ترین جایگاه را برای شما تعیین می‌کند.

موبایل فرست ایندکس (Mobile-first indexing)

در حال حاضر تکنولوژی در حال حرکت به سمتی است که نسخه موبایل و تبلت برخی از سایت‌ها برای گوگل از اهمیت بیشتری برخوردارند. با استفاده از این الگوریتم گوگل نسخه موبایل برخی از سایت‌ها را بسته به موضوع و کاربری آن برای ایندکس در اولویت اهمیت قرار می‌دهد. بنابراین کارشناس سئو باید در حین آنالیز نسخه لپ تاپ، نسخه موبایل را هم چک کند.

الگوریتم فرد (Fred)

بعضی از سایت‌ها از تکنیک‌های کلاه سیاه برای افزایش درآمد خود استفاده می‌کند؛ مانند سایت‌هایی که آگهی زیادی دارند. این موضوع کاربر را اذیت می‌کند. این الگوریتم وظیفه دارد که این گونه سایت‌ها را شناسایی کند و از رتبه‌گرفتن آن‌ها در SERP جلوگیری کند.

الگوریتم مدیک آپدیت (Medic Update)

سایت‌هایی که با پول و زندگی شما سرو کار دارند (YMYL)، تحت تاثیر این الگوریتم هستند. این نوع سایت‌ها از حساسیت خاصی برخوردارند و به همین دلیل باید در ارائه محتوای خود قوانینی را رعایت کنند. از مهم‌ترین سایت‌هایی که توسط مدیک آپدیت رصد می‌شوند، سایت‌های پزشکی هستند و به دلیل حساسیت بالای موضوع باید سابقه نویسندگان خود را به طور شفاف به گوگل نشان دهند. فرد نویسنده در این سایت‌ها باید از تجربه، تخصص و اعتبار کافی برخوردار باشد.

الگوریتم برت (BERT)

ارتباط بین کلمات با استفاده از این الگوریتم بررسی می‌شود. مثلا در جمله خرید شیر می‌فهمد که به دلیل قابل خریداری بودن، منظور از شیر همان نوشیدنی است؛ یعنی بر اساس NLP(Natural Language Processing) زبان آدمیزاد را می‌فهمد. از طریق این الگوریتم گوگل می‌تواند مچ ما را در مواقعی که قصد دور زدن آن را داشته باشیم بگیرد؛ بنابراین باید همیشه به دنبال برطرف‌کردن نیاز مخاطب باشیم.

Passage Ranking

طبق این الگوریتم تک تک پاراگراف‌ها در سئو اهمیت دارند. در حال حاضر همه پاراگراف‌ها توسط گوگل کرال می‌شود و ممکن است حتی به دلیل یک پاراگراف به ما جایگاه خوبی بدهد.

Page Experience Update

تجربه خوب کاربر با توجه به یک سری فاکتورها توسط گوگل اندازه گیری می‌شود. کور وب وایتالز از مهم‌ترین مواردی هستند که در این الگوریتم بررسی می‌شوند. موبایل فرندلی بودن و طراحی ریسپانسیو و امنیت سایت هم مهم هستند و هک‌شدن سایت باعث عدم اعتماد گوگل به شما می‌شود.

الگوریتم EEAT(Experience Expertise Authoritativeness Trustworthiness)

این الگوریتم نویسنده مقالات سایت را بررسی می‌کند. به این صورت که آیا فردی که مقاله را می‌نویسد تخصص دارد، تجربه دارد، اعتبار دارد و شناخته شده هست؟ آیا این فرد قابل اعتماد هست و میزان مراجعه به این فرد چقدر است؟ یکی از روش‌های تشخیص آن باکس نویسنده و لینک‌هایی هستند که درباره نویسنده توضیح می‌دهند.

مقالات سایت یا باید توسط فرد متخصص نوشته شود یا این که اگر نویسنده تخصص لازم را ندارد، توسط یک فرد متخصص بازنگری و تایید شود. هم نویسنده و هم فرد بازنگر باید صفحه‌ای مختص به خود به همراه رزومه داشته باشند. این افراد باید لینک لینکداین و سایر شبکه‌های اجتماعی را داشته باشند. با آمدن چت جی پی تی این مسئله اهمیت بیشتری می‌یابد و احتمال خطای چت جی پی تی باید توسط فرد متخصص بازنگری شود. این مورد برای سایت‌های کوچک خیلی کاربردی است و می‌تواند برای آنها جایگاه خوبی را به دست آورد.

دلایل اهمیت الگوریتم ها و کاربرد آن‌ها

برای این که بتوانیم سایت خود را تا جای ممکن برای موتورهای جستجو، مخصوصاً گوگل، بهینه کنیم، باید این الگوریتم‌ها را بشناسیم و با عملکرد آن‌ها آشنا شویم. در زیر به دلایل اهمیت الگوریتم‌های گوگل اشاره شده است:

افزایش اعتبار و رتبه سایت‌های کاربرپسند

از دلایل اصلی وجود الگوریتم‌های گوگل این است که بهترین محتوا را به مخاطب نمایش دهد. در واقع گوگل از این راه برای افزایش اعتبار خود استفاده می‌کند و اگر شما با این الگوریتم‌ها آشنا شوید، می‌توانید خود را به معیارهای گوگل نزدیک و نزدیک‌تر کنید تا مورد پسند آن باشید. در این صورت می‌توانید موفقیت بیشتری را در بین رقبای اینترنتی خود داشته باشید.

کاهش رتبه سایت‌های بی‌کیفیت

برخی از سایت‌ها سعی می‌کنند که از روش‌های خلاف و غیرقانونی مانند استفاده زیاد از کلمات کلیدی، محتوای کپی و… برای افزایش رتبه خود در SERP استفاده کنند. الگوریتم‌های گوگل به این منظور طراحی شده‌اند که این سایت‌ها را شناسایی کنند و مانع رشد آن‌ها در نتایج جستجو شوند تا کاربران به بهترین محتواهای موجود دسترسی داشته باشند.

شناخت بهتر نسبت به چهارچوب فرآیند سئوی سایت

تا زمانی که شما با این چهارچوب و قوانین آشنا نشوید، نمی‌توانید روی سئوی سایت خود در همه جوانب کار کنید و ممکن است در کار شما کاستی‌هایی وجود داشته باشد که از آن اطلاع نداشته باشید.

کاهش زمان رشد و توسعه سایت و برند شما

از طریق شناخت این الگوریتم‌ها شما می‌توانید با سرعت بیشتری روی افزایش رتبه سئوی خود کار کنید و در نتیجه زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید.

پیشگیری از جریمه‌ شدن سایت

کسب رتبه خوب برای سایت نیاز به زحمت و زمان دارد و ممکن است زحمات شما با یک اشتباه هدر رود و در نتیجه شما افت زیادی را در رتبه سئوی خود تجربه کنید؛ اما با افزایش آگاهی درباره نوع و عملکرد الگوریتم‌های گوگل می‌توانید از این اتفاق پیشگیری کنید.

تأثیر الگوریتم های گوگل بر رتبه بندی SERP

اولین هدف گوگل از طراحی الگوریتم‌های خود و به روزرسانی مداوم آن‌ها بهبود SERP برای جلب هرچه بیشتر رضایت کاربران است. گوگل تمام تلاش خود را در یافتن صفحات و سایت‌های اسپم و حذف آن‌ها از صفحه اول نتایج می‌کند و از طرفی قصد دارد به سایت‌هایی که محتواهای باکیفیت و تجربه کاربری خوبی را ارائه می‌دهند فرصت دیده‌شدن و کسب رتبه‌های برتر را بدهد. با استفاده از این الگوریتم‌ها مدیران سایت روز به روز در تولید محتوای با کیفیت و مفید مهارت بیشتری یافتند و با روش‌های بهبود تجربه کاربری سایت خود بیشتر آشنا شدند.

تاریخچه الگوریتم های گوگل

اگر بخواهیم نگاهی کلی به تاریخچه و سال به وجود آمدن الگوریتم‌ها بعد از سال 2010 بپردازیم، به صورت زیر خواهد بود:

  •         2011: پاندا
  •         2012: یونس، گراف دانش و پنگوئن
  •         2013: مرغ مگس خوار
  •         2014: کبوتر
  •         2015: موبایل و رنک برین
  •         2018: موبایل و مدیک
  •         2019: برت
  •         2021: پیج اکسپرینس
  •         2022: محتوای مفید
  •         2023: سؤالات متداول و داده ساختاریافته

مهم ترین الگوریتم ها در حال حاضر کدامند؟

در حال حاضر الگوریتم‌های زیر از لحاظ گوگل از اهمیت بیشتری برخوردارند:

  •         پاندا
  •         پنگوئن
  •         مرغ مگس خوار
  •         کبوتر
  •         رنک برین
  •         فرست ایندکس
  •         مدیک آپدیت
  •         فرد
  •         برت
  •         Medic
  •         EEAT
  •         Passage Ranking
  •         Page Experience Update

اهمیت‌دادن به این الگوریتم‌ها در بهبود رتبه SEO شما تأثیر چشمگیری دارد. برای این که بتوانید با این الگوریتم‌ها و نحوه به کارگیری آن‌ها بیشتر آشنا شوید، می‌توانید از خدمات آموزش سئوی DMService کمک بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی الگوریتم های گوگل در سئو و تاریخچه  پرداختیم. مهم‌ترین این الگوریتم‌ها شامل پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار، رنک برین، مدیک آپدیت، فرد، برت، کبوتر، فرست ایندکس، EEAT، پسج رنکینگ و تجربه صفحه هستند. در داخل متن به شرح الگوریتم‌ها پرداخته شد و دلایل اهمیت آن‌ها نیز بیان شد.

امیدواریم مطالب ما مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. اگر نظری درباره مقاله دارید، لطفاً در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.